Forum - Golf 7 (13-19) - Takräcke

jimel
Golf 7 Ort: Strängnäs
Tis 26 jan 2016 11:52 Svara med citat
Ska inom kort köpa en golf (ej kombi) och undrar om någon kan rekommendera ett takräcke?
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Tis 26 jan 2016 13:57 Svara med citat
jimel skrev:
Ska inom kort köpa en golf (ej kombi) och undrar om någon kan rekommendera ett takräcke?

Original är riktigt bra! Regular Smiley
Köpte mitt på ahw-shop (dock var det ännu billigare på den tiden) :
http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-7-dachtraeger-grundtraeger-original-zu behoer?c=2714
jdaniels
Golf 7 GT Ort: Motala
Tis 26 jan 2016 19:01 Svara med citat
Har Thule köpt på Mekonomen med Mekonomens egen takbox, funkar kanon och är jäkligt snyggt Smile
jimel
Ons 27 jan 2016 7:20 Svara med citat
Tackar för tipsen, lutar åt thule just nu då deras cykelhållare verkar prisvärdast, känns bra att ha allt från samma tillverkare.
Kan knappast hålla med om att det blir snyggt dock Wink
Duratec
Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång
Ons 27 jan 2016 12:18 Svara med citat
jimel skrev:
Tackar för tipsen, lutar åt thule just nu då deras cykelhållare verkar prisvärdast, känns bra att ha allt från samma tillverkare.
Kan knappast hålla med om att det blir snyggt dock Wink

Jag kör Thule cykelhållare "Thule OutRide 561" på VW original takräcken, fungerar ypperligt.
Originalräckena har även de "spår" där man faster de hållare man har på taket.

Kan förövrigt rekommendera Thule 561 då den inte klämmer runt ramen på cykeln (tex en cykel med kolfiberram är lite känslig att "klämma runt").
jimel
Ons 27 jan 2016 12:35 Svara med citat
Freeride 532 blir det nog, ska ha två så blir dyrt annars. Sen har jag provat en kompis freereide och den var bra. Kör alu Wink
hamph
Golf 7 GTE -16 Ort: Göteborg
Mån 14 mar 2016 9:21 Svara med citat
Kan meddela att det med största sannolikhet är Thule som tillverkar även orginalräcken.. dock med VW emblem på Smile