Forum - Golf 4 (98-04) - Ta bort Modellbeteckning

TorUlf
Golf 4 V6 4Motion Ort: Örebro
Fre 10 nov 2006 18:01 Svara med citat
Hur får man enkelt bort Modellbeteckningen på min -00?!
Är det ?bara? limmat?
Är inte risken att man ser en kant var den har suttigt?
IMG_0170.jpg

Vad är idén med att fet trimma en tvåhjulsdriven bil? Om man vill se rök kan man ju gå till en majbrasa istället!
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Sön 12 nov 2006 20:32 Svara med citat
Ja det är limmat. Det kan bli en kant
men det går att polera bort Thumbs up
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Sön 12 nov 2006 20:51 Svara med citat
Blir ingen kant om man som putsar till den som sasgt, se själv, har du tagit bort det än?

Använd gärna en hårfön för att värma upp limmet lite.
TorUlf
Golf 4 V6 4Motion Ort: Örebro
Sön 12 nov 2006 21:41 Svara med citat
Jupp det löste sig idag Very Happy Var faktiskt väldigt lätt, det tog max en halvtimme och syns ingenting nu. Dessvärre är det lite lacksläpp i ena hörnet på luckan, men får lösas en annan gång.

Så tack för hjälpen och för er andra som funderar på att ta bort modellbeteckningen är mitt tipps. En vass gärna "mjuk"/"böjbar" kniv, en hårfön, och nått LAGOM starkt "lösningsmedel" (jag hade avfettning). Sen är det bara att sätta igång att värma och sen skära bort limmet utan att skrapa lacken. Sen när beteckningen är borta så tvättar man bort resterande lim.
IMG_0960.jpg

Vad är idén med att fet trimma en tvåhjulsdriven bil? Om man vill se rök kan man ju gå till en majbrasa istället!
loudness
Ingen VW Ort: Mölndal
Mån 13 nov 2006 19:55 Svara med citat
ta en bit fiskelina och ta bakom emblemet de som blir över tar du med vanligt suddgummi sen ä'r de bara och polera putsa och gör fint

Envis med dåligt tålamod....
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Mån 13 nov 2006 23:36 Svara med citat
Snygg jobbat Torulf Smile