Forum - Andra Volkswagen-modeller - Vento 1.9tdi Turbo laddar inte över 120km/h

Dannny
Golf 3 1.8i-97 Ort: Upplands-Väsby
Lör 24 jan 2009 20:36 Svara med citat
Hej har nyligen köpt en vento 1.9tdi - 97 går som en klocka tills man passerar 120km/h då stängs turbon av o den går som en icke turbo bil.. Man måste starta om bilen för att turbon ska fungera som vanligt igen tills man passerar 120 då. vad kan felet vara jag misstänker att det är luftmassemätaren vad tror ni ?

Det går även o varva ur växlarna utan att turbon dör.. det är just när man kör ca 120km/h den lägger av =S


Modererad av Quattro_mannen - Ämne flyttat från Golf 3 (92-99) till Andra Volkswagen-modeller
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Fre 30 jan 2009 22:25 Svara med citat
Danny du fick svar av mej på VR6.NU

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
ynnoc
VW Vento tdi Ort: Motala
Lör 07 feb 2009 19:18 Svara med citat
Dannny skrev:
Hej har nyligen köpt en vento 1.9tdi - 97 går som en klocka tills man passerar 120km/h då stängs turbon av o den går som en icke turbo bil.. Man måste starta om bilen för att turbon ska fungera som vanligt igen tills man passerar 120 då. vad kan felet vara jag misstänker att det är luftmassemätaren vad tror ni ?

Det går även o varva ur växlarna utan att turbon dör.. det är just när man kör ca 120km/h den lägger av =S


Hallå Dannny

Jag har exakt samma problem på min vento tdi 97 Bra förklaring på problemet men har inte funnet att någon svarat dig

Hälsar ynnoc
ynnoc
VW Vento tdi Ort: Motala
Tis 10 feb 2009 20:11 Svara med citat
ynnoc skrev:
Hallå Dannny

Jag har exakt samma problem på min vento tdi 97 Bra förklaring på problemet men har inte funnet att någon svarat dig

Hälsar ynnoc


Hallå Dannny

Har haft samma problem som dig men har hittat problemet hos min bil. Kollade magnetventilen
om den verkade slå till genom att dutta lite ström vid kontakten och då märktes att den slog till
men den tunna slang som går till luftrenarburken låg dubbelvikt, täppt alltså när jag fixat det så går den som spjutet.