Forum - Volkswagen Polo - VW Polo årsmodell 2010

Lidodido
Kör: Golf 1 GTi -83 Ort: Lycksele Medlem: 19 september 2008
Tis 03 mar 2009 23:54 Svara med citat
Råkade snubbla över bilder på nästa modell av Polo.

Bild

Fler bilder här: http://www.dieselstation.com/cars/2010-volkswagen-polo-a1520.html

Har ingen info om den bilen och är inte direkt särskilt intresserad, men var det bara jag som tycker att den (bortsett från baklysena) ser RIKTIGT tuff ut? Razz Kanske lite lik Scirocco och Golfs front men de håller sig ju till stilen. Gillar att t.om Polon börjar få lite attityd, har väl aldrig varit en dålig bil men töntig, javisst.

EDIT: Tog bort snabblänkarna då de inte tilläts. Öppnar ni en bild och går in i galleri kan ni högerklicka för att få upp större bilder.

Senast ändrad Ons 04 mar 2009 9:25, ändrad totalt 1 gång

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
nitr2ox
Donator 175 Kör: Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm Medlem: 07 maj 2008
Ons 04 mar 2009 1:27 Svara med citat
Hmm den var fräsh, men tror att jag såg en golf mk6 variant här om dagen hos vag handlarn, den var inte vacker bakifrån usch...

Rekondare hos Wellkept i Kista

www.wellkept.se
Aleks
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 25 mars 2008
Ons 04 mar 2009 17:16 Svara med citat
nitr2ox skrev:
Hmm den var fräsh, men tror att jag såg en golf mk6 variant här om dagen hos vag handlarn, den var inte vacker bakifrån usch...

MK6 Variant? Shocked

Nej jag vet inte, nu börjar det bli lite för mycket även för VW. Men dagens Polo (9N3) är ju inte särskilt snygg heller så.. Smile
Lidodido
Kör: Golf 1 GTi -83 Ort: Lycksele Medlem: 19 september 2008
Ons 04 mar 2009 17:26 Svara med citat
Aleks skrev:
MK6 Variant? Shocked

Nej jag vet inte, nu börjar det bli lite för mycket även för VW. Men dagens Polo (9N3) är ju inte särskilt snygg heller så.. Smile

Jag gillar den som fasen, den ser ut som Golfens kaxiga lillebror vilket är precis vad den ska vara, inte bara en mindre bil för de som är för snåla för att köpa en RIKTIG Golf som det känns som idag.

Fast ja, nackdelen är att de båda påminner väldigt mycket om Sciroccons front, fast å andra sidan en fördel att man känner att de har enhetlig design. Kan ju knappast bli värre än Audi dessutom då de bara stretchar ut bilarna litegranna och sätter dit fler dioder och kromgrill när det blir dyrare Razz