Forum - Golf 3 (92-99) - Bränslepumpen

Menace
Golf 3 94 Ort: Ytterby
Lör 18 nov 2006 14:04 Svara med citat
Hur får man loss bränslepumpen inne i tanken... någon som vet och har lite instruktioner...
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Lör 18 nov 2006 14:46 Svara med citat
det sitter någon/några spärrar som ska tryckas ner. sen ska man vrida på pumpen sen är den loss

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Menace
Golf 3 94 Ort: Ytterby
Lör 18 nov 2006 14:56 Svara med citat
ryssen82 skrev:
det sitter någon/några spärrar som ska tryckas ner. sen ska man vrida på pumpen sen är den loss


Ska ut o testa omgående! Om ni har mer tips skriv gärna Smile
Blasse
Golf 2 Country -90 Ort: Falun
Lör 18 nov 2006 15:21 Svara med citat
Det är en så kallad bajonett fattning, man ska vida till den och härja iaf. ett jäkla bök Very Happy

tips:
Använd "diskhandskar" så slipper du svidande hud när du är nere i tanken och gräver. förutsatt att det är bensin i då förstås Very Happy
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Lör 18 nov 2006 17:11 Svara med citat
får du loss den lr?

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
Menace
Golf 3 94 Ort: Ytterby
Sön 19 nov 2006 13:54 Svara med citat
ryssen82 skrev:
får du loss den lr?


Japp jag fick loss den och har försökt få igång den men det varkar inte va det problemet det lutar åt att lämna in skiten *s*
Det som hände när den dog va det... jag körde 1 km sen bluddra den lite sen gick den 1 km till sen dog den bara... helt dööö!
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 19 nov 2006 14:39 Svara med citat
e de nån kräm kvar i batteriet? Rolling Eyes

mk2 vr6
Menace
Golf 3 94 Ort: Ytterby
Ons 29 nov 2006 16:07 Svara med citat
mellowd skrev:
e de nån kräm kvar i batteriet? Rolling Eyes

Nu e man hemma igen och försöker få igång golfen... allting funkar förutom att det kommer ingen bensin upp från bensinpumpen, bensinpumpen rullar när man drar på tändningen men det kommer ingen soppa!
Någon som har haft detta problemet?
Har lossat på båda slangarna på locket ner till tanken men det kommer inget upp!
Någon som kan kontakta mig på min msn eller nått?
walled@telia.com