Forum - Volkswagen Polo - Problem med Coilovermontering på Polo -98

Matte J
VW Polo 1.6 Color Concept Ort: Haninge
Tis 21 apr 2009 10:31 Svara med citat
Någon som möjligtvis kan hjälpa mig med råd ang monteringen av Racelands Coilovers på en Polo -98a?

Har problem med dom fram, satte först dit dom som jag trodde dom skulle sitta, som dom sitter ihop vid leverans, men då de inte sitter nån mutter på undersidan så sköts ju hela benet upp mot motorhuven o stack upp 1 dm. Måste ju finnas något mer som ska sitta där?

Testade sen att flytta över lagring o allt vad det heter, de längst upp på originalbenen o klämde dit de på coilsen, o det funkade ju, men det tar ju upp 7-8 cm på benet så bilen blev ju inte det minsta låg. Så hur ska man göra?!

MvH Mathias
16v_gti
Golf 2 Gti Tdi -84 Ort: Ryd
Tis 21 apr 2009 10:45 Svara med citat
Lagringen måste du givetvis flytta över och sedan är det bara att justera ner coilsen tills du tycker den är lagom lågRegular Smiley

Kör: Golf Gti Tdi -84
Matte J
VW Polo 1.6 Color Concept Ort: Haninge
Tis 21 apr 2009 13:16 Svara med citat
16v_gti skrev:
Lagringen måste du givetvis flytta över och sedan är det bara att justera ner coilsen tills du tycker den är lagom lågRegular Smiley


Blir tokig på det här Smile

Bara själva lagringen, inte det stora gummigrejen som trycker upp mot karossen?
Ska lagringen ligga uppepå den blåa delen som spänner mot frjädern? Måste ju sitta någon mutter som håller ihop allting, inte bara på ovansidan av karossen ju? Vart ska den sitta?

Och nu blir jag fundersam, haha, för att bilen ska bli så låg som möjligt så måste jag väl spänna fjädern? Inte göra fjäderytan så stor som möjligt? :S
Matte J
VW Polo 1.6 Color Concept Ort: Haninge
Tis 21 apr 2009 13:54 Svara med citat
Ska det möjligtvis vara så att man ska ha lagringen under det blåa "locket" o sen bara spänna åt det på ovansidan ändå?
O använda lagrinen som spärr mot att stötpistongen eller vad det heter ska åka upp? Verkar ju funka, frågan är bara hur mycket nytta lagringen gör för själva svängandet :S
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Tis 21 apr 2009 14:34 Svara med citat
Precis, lagringen placeras på det blå "locket". Du sätter dit det precis som innan på ovansidan av lagringen sen. Vill du sänka ned bilen så skruvar du ner den nedre " brickorna" på fjäderbenet, stötdämparen trycks då ihop och blir hårdare, men som du säger så blir fjädern slappare.

Skruva åt muttern som håller i lagringen när du sänkt ned bilen på backen, då blir det tryck och ska inte bli nåt glapp.
Matte J
VW Polo 1.6 Color Concept Ort: Haninge
Tis 21 apr 2009 20:47 Svara med citat
Tack så mycket för hjälpen! Nu sitter allt på o det ser för bra ut Very Happy

Bild[/gallery]
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Ons 22 apr 2009 8:52 Svara med citat
Fan vad snyggt! Nästan så man skulle haft en Polo nästa gång Smile