Forum - Golf 2 (83-91) - Vad göra med 16v gti motor ?

TokFan
Golf 2 1,8 cl manhattan 1989 & Gti 16v 1987 Ort: Västerås
Ons 19 apr 2006 9:42 Svara med citat
Halloj, de är såhär att jag precis fått en golf gti 16v -87 den har stått sen -99.. jag har kikat lite på den och ventilkåpspackningen runt stiften va slut, dom badade i olja, ja tänkte byta den för i övrigt verkar motorn väldigt fräsch, den har gått runt 16500 mil, kamrem och kedja bytt för 500mil sedan enligt boken..

men nu till de tråkiga, karossen är skit! Tokrostig under och bromsrör som är av, bilen har även utsatts för nån hempulare som i princip byggt ett eget elsystem, så de är sladdar överallt och något drar ur batteriet.. så jag är sugen på att hiva ur motorn och skrota karossen.. men va ska ja göra me motorn ? finns de nån annan vw den passar rakt ner i ? typ polo eller nått Razz jag har ju en 1,8 cl manhattan -89, kanske är mest värt att hiva i motorn i den ? hur mycke är de isf att göra för att få allt å funka och går de att regga om bilen som gti ?
hmm de blev mycke nu ! haha hoppas nån orkar läsa å komma me nått tips..

Mvh / TokFan
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Ons 19 apr 2006 10:02 Svara med citat
ska du hiva i den i en CL så lär du ta med kabel härvan från 16 ventilarn gör det finns några givare på den motorn osm inte finns i CL´s motorutrymme Smile

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
TokFan
Ons 19 apr 2006 10:20 Svara med citat
jahapp då sket de sig Razz nån som har nått annat bra tips ? hur mycke kan man sälja motor å låda för annars ?
Golf_Fanatic
VW Jetta Mk1- CL/Gti-83 Ort: Södertälje
Lör 22 apr 2006 0:29 Svara med citat
Sälj den till mig Very Happy
Hela bilen alltså...
Jag ska konvertera till 16v.
TokFan
Mån 24 apr 2006 9:43 Svara med citat
fixat bromsarna nu, och bytt packningen, stift olja å filter.. kört me bilen i helgen å är helnöjd, den går sjukt fint fast den stått sen 99 ! tror inte heller den drar ur batteriet längre heller.. så ja tror ja lättar skiten ur bilen å kör me den nattetid Very Happy nån som har tips vart man kan plocka vikt ? ja har märkt att de sitter 4 stora ljuddämpare å dom väger ju en del så ja tror de får räcka me å ha 1 kvar.. sen kapa ur dörrar, baklucka, baksäte å allt som hör de till.. skrapa ur mattor å skräp.. nått mer lämpligt ?