Forum - Offtopic - Tar ni upp liftare?

Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot
Fre 09 feb 2007 18:44 Svara med citat
På väg till jobbet idag stod en man i 65års åldern ute och liftade i kylan mitt ute i buschen.
Tyckte synd om honom så jag stannade och tog upp honom.
Han trodde tydligen att det var nåt himmla red light distrikt då han erbjöd mig 500 000kr om jag blev tillsammans med honom!!
Jag kommer definitivt inte ta upp en liftare igen!
Körde så fort jag kunde så jag skulle bli av med honom så fort som möjligt...
isf om det är en tjej då för hon erbjuder mig nog inte pengar för att bli tillsamans med henne!!!

Skulle vara roligt att höra andras erfarenheter eller om ni råkat ut för något otrevligt i samband med liftare?

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Fre 09 feb 2007 18:55 Svara med citat
fy f*n va vidrigt folk det finns..
efterssom jag inte har nåt körkort så har jag alldrig plockat upp en liftare, däremot ha jag funderat på att lifta nån gång denna vinter. Det är ju så jävla kallt nu för tiden, men man vågar ju inte om man är ensam. Man vet ju inte vem som sitter bakom ratten, knarkare, nån full eller en pedofil.. Confused

Vart hände detta för dej? i åmot?

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot
Fre 09 feb 2007 19:06 Svara med citat
Tog upp honom i västerbo, han skulle till ockelbo!!! Han satt halva vägen och snackade skit om sin exflickvänn.. vet inte om han var full eller bara allmänt konstig!

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
jöns
Donator 200 Ingen VW Ort: Hässleholm
Fre 09 feb 2007 19:36 Svara med citat
jag plockar upp liftare så ofta jag får chansen.

många är trevliga.

Clio Sport 2,0 16v -01
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd
Fre 09 feb 2007 21:25 Svara med citat
har liftat några gånger och har endast bra minnen av de Thumbs up men tror aldrig jag skulle ta upp någon själv faktiskt.. bkänns lite risky..

Speed kills drive volvo and live for ever.
Fransmatta
Polo 4 -02 Ort: Norge
Fre 09 feb 2007 21:36 Svara med citat
beror ju på om människan ser ut som en crack h.o.r.a eller inte ...hehe... jag tar gärna upp folk... lite bensin pengar är ju aldrig fel..

Medlem sen 6 april 2006 #208
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp
Fre 09 feb 2007 21:44 Svara med citat
Jag o en kompis missade en buss i sommras på Öland. Gick på den största vägen i gassande solsken och liftade i en mil gångväg o inte en jävel plocka upp oss. Vi tog i hand på att alltid ta upp liftare!

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Lör 10 feb 2007 0:09 Svara med citat
Tja Skorpan, jag tar då aldrig upp liftare! Jag kan berätta om en episod för några år sedan då jag var i Kalmar och på Öland och cykelsemestrade.

När jog och min kompis hade cycklat runt Öland och och skulle ta cyckelbussen över bron så träffade vi på två kvinnor från Polen de talade bara lite engelska. De berättade att de hade liftat runt i götaland i en vecka!

Vi avrådde dem bestämt från att fortsätta lifta och körde dem till bussen till Kaarlskrona påföljande dag. Vi förkarade att det fanns alldeles för många galningar och psykopater, som har frigång på sommaren.

De kontaktade oss någon månad senare och berättade att de gärna ville komma och bo och arbeta i Sverige. De började fråga om de inte kunde få bo hos oss.

Det stod klart för oss att de trodde att vi skulle falla för dem pladask!

Propåerna slutade snart när de insåg att oss gick det inte att snärja!

MVH

Ludvig

Vita Cabben
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 10 feb 2007 3:51 Svara med citat
har tittat på för mycke film. skulle nog aldrig plocka upp nån själv. Men när man själv inte blir uppplockad blir man såklart pissed! ^^

mk2 vr6
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Lör 10 feb 2007 7:18 Svara med citat
mellowd skrev:
har tittat på för mycke film. skulle nog aldrig plocka upp nån själv. Men när man själv inte blir uppplockad blir man såklart pissed! ^^


Hej Svårt att säga vad man skulle göra om man fick soppatorsk eller att bilen säckade ihop mitt ute på wischan en kall vinterdag. Fast det är klart, jag brukar se till att min bil ä i gott skick ed lite mer bensin än vad som behövs. Sedan har jag även sett till att båda bilarna har en bärgar försäkring genom Motormännen så att jag slipper självrisken vid två tillfällen vardera per år.Kostar bara 160 kr. per bil och år Jag fick fel på min Clio i höstas. Tändspolen, tändkablar och tändstift rasade! Bärgningen kostade 1 500. Sedan kostade 3 700 att repararera! Evil or Very Mad Sad Brick wall Thumbs down Mad Twisted Evil

MVH

Snövit

Vita Cabben
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp
Lör 10 feb 2007 10:22 Svara med citat
mellowd skrev:
har tittat på för mycke film. skulle nog aldrig plocka upp nån själv. Men när man själv inte blir uppplockad blir man såklart pissed! ^^


Om du ser en orginal Mk 1 i närheten av ingenstans som har kokat eller liknande, med en 10 poängare i, spelar det roll att du är ensam då? Wink

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Lör 10 feb 2007 10:42 Svara med citat
Jockesoder skrev:
Om du ser en orginal Mk 1 i närheten av ingenstans som har kokat eller liknande, med en 10 poängare i, spelar det roll att du är ensam då? Wink


Om det är en äkta tiopoängare och inte en utklädd man som är efterlyst för mord, vådtäkt o.dyl. så ä det väl ok! Wink

Vita Cabben
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp
Lör 10 feb 2007 12:46 Svara med citat
Snövit skrev:
Om det är en äkta tiopoängare och inte en utklädd man som är efterlyst för mord, vådtäkt o.dyl. så ä det väl ok! Wink


Hehe, Man får ringa europol först.. Om det nu är så som jag beskrev ovan anser jag att det är en fördel att vara ensam Thumbs up

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Lör 10 feb 2007 17:57 Svara med citat
Jag håller med dig Skorpan

MVH

Ludvig

Vita Cabben
Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot
Mån 12 feb 2007 19:23 Svara med citat
Blå ögd som man egentiligen borde vara så tror man ju gott om alla!! Och ibland får man sig en törn... Ingen går ju runt och ser ut som en efterlyst brottsling.

Man hoppas ju på att alla ska vara trevliga.
Kanske är jag dum nog att atanna igen någon gång men i sådanna fall ska det stå en ihop säckad golf efter vägen:)

Ps har liftat en gång då bussarna strejkade i stan och jag skulle hem från skolan, men då var alla jätte gulliga, behövde inte vänta mer än tre bilar. och det gick bra, den gången!

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot
Mån 12 feb 2007 19:26 Svara med citat
Snövit skrev:
Tja Skorpan, jag tar då aldrig upp liftare! Jag kan berätta om en episod för några år sedan då jag var i Kalmar och på Öland och cykelsemestrade.

När jog och min kompis hade cycklat runt Öland och och skulle ta cyckelbussen över bron så träffade vi på två kvinnor från Polen de talade bara lite engelska. De berättade att de hade liftat runt i götaland i en vecka!

Vi avrådde dem bestämt från att fortsätta lifta och körde dem till bussen till Kaarlskrona påföljande dag. Vi förkarade att det fanns alldeles för många galningar och psykopater, som har frigång på sommaren.

De kontaktade oss någon månad senare och berättade att de gärna ville komma och bo och arbeta i Sverige. De började fråga om de inte kunde få bo hos oss.

Det stod klart för oss att de trodde att vi skulle falla för dem pladask!

Propåerna slutade snart när de insåg att oss gick det inte att snärja!

MVH

Ludvig



ja du ludvig Man kanske är lite knäpp om man tar upp liftare men kanske lär man vara ännu knepigare om man ställer sig och liftar ?? snacka om att vilja utnyttja er för att ni var snälla!

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Mån 12 feb 2007 22:27 Svara med citat
Skorpan skrev:
ja du ludvig Man kanske är lite knäpp om man tar upp liftare men kanske lär man vara ännu knepigare om man ställer sig och liftar ?? snacka om att vilja utnyttja er för att ni var snälla!


Jo, det är sant, men det värsta var nog att de var så naiva att de trodde att det var så riskfritt att lifta runt i Sverige. Dessutom finns det ett otal exempel på kvinnor från Östeuropa som genom skengifte lyckats lura både sina äkta makar och samhället och sedan stuckit.

MVH

Ludvig

Vita Cabben
Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot
Tis 13 feb 2007 10:18 Svara med citat
Kvinnans list överträffar mannens... eller vad det nu heter...

vem vet dem kanske hade svart bälte i ninjutsu? unga och oerfarna låter det som..

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
Fredrix
Golf 5 GTi Ort: Finspång
Tis 13 feb 2007 12:38 Svara med citat
Tar ni upp liftare och råkar ut för något får ni skylla er själva.
Tar aldrig upp liftare, vet ju inte vad de e för folk man får in i bilen....

Hade jag en pickup kanske de skulle få åka på flaket !
Jockesoder
Ingen VW Ort: Teckomatorp
Tis 13 feb 2007 14:58 Svara med citat
Fredrix skrev:
Hade jag en pickup kanske de skulle få åka på flaket !


nu kommer jag oooosökt in på Sällskapsresan ett när berra o han andra åker tillsammans med grisar på ett flak när dom liftade.. "Heja Eslöv!" Regular Smiley

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Tis 13 feb 2007 19:08 Svara med citat
Skorpan skrev:
Kvinnans list överträffar mannens... eller vad det nu heter...

vem vet dem kanske hade svart bälte i ninjutsu? unga och oerfarna låter det som..


Ja de var sannolkt oerfarna och dumdristiga tyckte jag och min kompis!

MVH

Ludvig

Vita Cabben