Forum - Golf 6 (09-13) - Köpa Coilovers

Mikey2011
Golf 6 TDI 105 BMT DSG7-12 Ort: Örebro
Sön 11 sep 2011 16:42 Svara med citat
Så har man äntilgen hittat ett set fälgar att ha på Golfen. Blev ABS 307 Black med 235/35-19 däck som bara rullat ett par hundra mil.

Så nu till frågan: Ska montera ställbara coilovers innan sulorna åker på.
Någon som har några tips eller egna erfarenheter?

Har kollat med en sälgare i Karlstad som säljer ett V MAXX- kit för 5000:-

Sen finns ju Ebay......
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Tis 13 sep 2011 19:00 Svara med citat
V maxx är samma som ta tecnixs/raceland i princip, så dessa kitt lär du få hem själv från ebay för ca halva priset inlk frakt, klart lönt sen om jag rek dessa på en ny kärra vet ja inte riktigt, skulle nog vilja ha lite mer kvalite åtminstonde justerbara i hårdhet, äldre bilar funka med fulcoils men har du råd handla ny kärra så skulle jag satsa på lite bättre grejjer. men du ska la inte montera dessa nu ? skulle helt klart väntat tills efter vintern

.....privat liv.....
Mikey2011
Golf 6 TDI 105 BMT DSG7-12 Ort: Örebro
Tis 13 sep 2011 23:08 Svara med citat
tobbe80 skrev:
V maxx är samma som ta tecnixs/raceland i princip, så dessa kitt lär du få hem själv från ebay för ca halva priset inlk frakt, klart lönt sen om jag rek dessa på en ny kärra vet ja inte riktigt, skulle nog vilja ha lite mer kvalite åtminstonde justerbara i hårdhet, äldre bilar funka med fulcoils men har du råd handla ny kärra så skulle jag satsa på lite bättre grejjer. men du ska la inte montera dessa nu ? skulle helt klart väntat tills efter vintern

Ok, vet inte riktigt vad du menar med "fulcoils". Så jag kanske ska förtydliga mig lite.

Jag har (hadde Think ) tänkt mig coils som jag kan ställa i höjd.
Men börjar mer och mer komma in på att det kanske är värt de extra slantarna för att även få ställbara i hårdhet.....

Har du något att rekomendera vad gäller fabrikat osv?
Mikey2011
Golf 6 TDI 105 BMT DSG7-12 Ort: Örebro
Sön 18 sep 2011 21:43 Svara med citat
Blir nog inga coilisar innan vintern, då finns det lite mer tid att hitta rätt grejjer!