Forum - Golf 6 (09-13) - Lack och plåt

larzone
Kör: Golf 6 122 TSI DSG 2011 Ort: Örebro Medlem: 21 januari 2010
Ons 12 okt 2011 18:58 Svara med citat
Tycker att kvaliten på min lack är lite bristfällig. Sitter i rullstol och det har ju en viss betydelse men mina äldre bilar har definitivt tålt mer! Kanske miljövänligt men känns lite trist på en ny bil.
Samma sak med plåten i dörren, känns ovanligt tunn må jag säga! Sad

När bilen var en vecka gammal så började förardörren hänga något och det kändes ett motstånd, som inte ska vara där, när jag öppnade/stängde. Möller Bil fixade detta i samband med en skada som orsakats av dålig avrinning i förardörr när jag körde med värmare. Blev en tjöcker isklump som faktiskt bockade min plåt på ett mindre smickrande sätt. Nu börjar fan dörren hänga igen! Jag håller inte i dörren när jag hoppar in så...tradigt är det!

Fler med synpunkter på dörrar/plåt/lack?
MickeP
Kör: Golf 6 TDI -11 Ort: Örnsköldsvik Medlem: 16 mars 2011
Tor 13 okt 2011 8:53 Svara med citat
Tja! PÅ min förra bil en Golf 5 så fick jag en isklump så dörrkanten bockade sig.. väldigt irriterande...
golf 6an som jag nu äger har inte haft några problem ännu, men jag har försökt att inte köra kupe`värmaren så mycket...
larzone
Tor 13 okt 2011 15:32 Svara med citat
Vad tycker du om kvaliten på lacken då? Kanske bara min som har detta problem men min syster har en ganska ny Opel, samma problem där med lack som tål väldigt lite.
MickeP
Kör: Golf 6 TDI -11 Ort: Örnsköldsvik Medlem: 16 mars 2011
Tor 13 okt 2011 15:45 Svara med citat
Jo det känns som det, ett lite stenskott så blir det en prick direkt..
Läser man garantipapper så får typ inte bilen utsättas för saltade vägar typ något sånt..
jag kör lackbehandling kan rekomendera det faktiskt, blir lättare att hålla ren och snygg samt att den blir lite tåligare. känns det som iaf...
Fader Jan
Kör: Golf 6 1,6 TDI Variant DSG Ort: Umeå Medlem: 05 juni 2011
Tor 13 okt 2011 20:51 Svara med citat
Är det metalliclack eller solidlack (tror jag det heter) som ni pratar om?
larzone
Lör 15 okt 2011 2:20 Svara med citat
Min är en metalliclack, kanske är skillnad.