nollåtta Kör: Golf 6 TDI 140 BMT -12 Ort: Stockholm Medlem: 05 juli 2011
Sön 04 sep 2011 7:20
candyweiss skrev:
Inget svar på din fråga
2.0 TDI 140hk har ett vridmoment på 320 Nm, precis som du skriver så ska inte DSG7-lådan klara av det.
Du skrev även att 180 hk dieseln har DSG7. Vad har den för vrid?
Detta vill jag oxå ha svar på
Multivan 2,0 l BiTDI 132 kW har ett vrid på..........400Nm
När vi nu ändå pratar trim så har jag alltid undrat över dessa trimboxar från kcr, promotech osv.
Om man kopplar in en sådan box och kör med och sedan kopplar ur den vid service, kan vw ändå se att man har haft bilen trimmad?
PeterDaniel Kör: Golf 6 1.8 TSI 122 DSG7-12 Ort: Järfälla Medlem: 04 augusti 2011
Sön 04 sep 2011 11:00
Är mycket nöjd med dsg lådan och S-läget
Mikey2011 Kör: Golf 6 TDI 105 BMT DSG7-12 Ort: Örebro Medlem: 05 maj 2011
Sön 04 sep 2011 12:31
PeterDaniel skrev:
Är mycket nöjd med dsg lådan och S-läget
Det kan jag tänka mig!
Personligen tycker jag att det skulle finnas ett mellanläge.
I "D" läget går min på väldigt låga varv, och på "S" läget på lite för höga varv....
I-lands problem!!!
candyweiss Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Sön 04 sep 2011 20:37
Mikey2011 skrev:
Det kan jag tänka mig!
Personligen tycker jag att det skulle finnas ett mellanläge.
I "D" läget går min på väldigt låga varv, och på "S" läget på lite för höga varv....
I-lands problem!!!
Vad jag hört så har DSG-lådan ett "minne". Den minns hur du kört den senaste tiden (sträcka eller tid), vet dock inte hur lång tid eller hur långt.
Så kör du "sportigt" så rättar sig lådan efter det. Bra att veta om du lånat ut bilen, ska kännas direkt om dem kör hårt med den
candyweiss Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Lör 19 nov 2011 17:33
Mikey2011 skrev:
Detta måste redas ut!
En polare har ju en ny Multivan med 140hk diesel och DSG7- låda... Är det inte samma låda som vi har i snåldieslarna då eller???
Tacksam för korrekta svar och inte några gissningar!