Forum - Golf 4 (98-04) - Hur skaffa fler nycklar?

andres08
Golf 4 V5 2,3 Ort: Haninge
Mån 13 nov 2006 19:25 Svara med citat
Hej grabbar.

Det är så har att jag köpt en golf v5 2,3 , men fick bara 2st nycklar till den och ingen av dom har sån där knapp på som man kan trycka o öppna och stänga dörrarna med centrallåset.Bilen har centrallås, så jag tror att den borde ha en såndär nyckel, tycker det är jävligt jobbigt att öppna dörrarna med nyckel hela tiden. Jag undrar om det går att fixa hos VW ? I Såfall vad behöver dom ? nån nyckelkod? vad kostar det ungefär?

tack Confused
ryssen82
Golf 2 gti 16V Ort: Huskvarna
Mån 13 nov 2006 21:28 Svara med citat
fjärr kan du beställa på närmsta VAG verstad om det finns till din bil. nyckel nummer får dom fram av regnumret på din bil. skulle chansa på att det kostar mellan 1000-2000 med inkodning.

"Race in a jap car is like the Special Olympics..... even if you win, you're still retarded"
andres08
Golf 4 V5 2,3 Ort: Haninge
Mån 13 nov 2006 22:41 Svara med citat
andres08 skrev:
Hej grabbar.

Det är så har att jag köpt en golf v5 2,3 , men fick bara 2st nycklar till den och ingen av dom har sån där knapp på som man kan trycka o öppna och stänga dörrarna med centrallåset.Bilen har centrallås, så jag tror att den borde ha en såndär nyckel, tycker det är jävligt jobbigt att öppna dörrarna med nyckel hela tiden. Jag undrar om det går att fixa hos VW ? I Såfall vad behöver dom ? nån nyckelkod? vad kostar det ungefär?

tack Confused
Razz

Fan va bra... tack för tipsen
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 14 nov 2006 0:43 Svara med citat
bara för man har centrallås betyder inte de att de _ska_ finnas fjärr.
Har väl ofta med larmet och göra

mk2 vr6
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Mån 14 maj 2007 16:58 Svara med citat
Japp det har nästan alltid med larmet att göra eftersom bara ett C-lås inte har en mottagare utan reagerar bara på när du vrider om nyckeln i låset, larmet talar om C-lås mekanismen att "nu har han vridit på låset" fast du bara tryckt på en knapp, så avlarmar den och låser upp.
Bara för du har C-lås kommer du inte kunna fjärrstyra.