Forum - Golf 6 (09-13) - Konstig ljud vid höger bakhjul

MYTDI_87
Kör: Golf 6 1.6 TDI BMT 2011 Ort: Solna Medlem: 25 december 2011
Fre 06 jan 2012 21:49 Svara med citat
Hör en konstig ljud nånstans vid höger bakhjul. Det låter som att den knackar när man kör över lite vågiga vägar (inte stora håll på vägen). Jag har inte märkt den tidigare. Idag jag testat att åka genom samma vågiga vägar med min farsans Passat års modell 2007 med 13000mil och den åker hur smidigt som helst. Min bil har gått 2300mil under 1 år och jag tycker att inget får vara fel med den. Har någon haft liknande problem? Tips? Very Happy
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Lör 07 jan 2012 0:06 Svara med citat
Inte en aning vad det kan vara. Jäkligt svårt att lokalisera var ljudet kómmer ifrån.
Har själv varit med om att felet varit någon helt annanstans än jag trott.

Kolla så att stötdämparna sitter ordentligt fast, du får lyfta bilen. Känn också på hjullager.
Kolla så att avgassystemet inte tar i någonstans, kanske någon kass gummiupphängning.
Mikey2011
Kör: Golf 6 TDI 105 BMT DSG7-12 Ort: Örebro Medlem: 05 maj 2011
Lör 07 jan 2012 20:43 Svara med citat
Gör som jag brukar göra....rekomenderar att du åker till din vw-handlare och lägger huvet på sned och ber en hjälpsam mekaniker ta en provtur och se om han/hon kan tala om vad som är fel.

Hoppas bara att det finns verkstäder i stockholmstrakten med lite kvalitativ personal som har lite servicemind innanför pannbenet!

Lycka till!
pinnen666
Kör: Golf 4 gti -99 Ort: Jönköping Medlem: 30 december 2007
Tis 10 jan 2012 22:17 Svara med citat
Instämmer med Mikey här ovan, du har ju dessutom garanti på bilen. Men ett tips, kolla så du inte har något löst i bagaget som skramlar först, ryggstöden är låsta? bältets låsbygel är på ryggstödet och inte mot plasten på sidan? osv
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Tis 10 jan 2012 23:38 Svara med citat
pinnen666 skrev:
Instämmer med Mikey här ovan, du har ju dessutom garanti på bilen. Men ett tips, kolla så du inte har något löst i bagaget som skramlar först, ryggstöden är låsta? bältets låsbygel är på ryggstödet och inte mot plasten på sidan? osv

Det är jag som inte tänkte mig för, självklart ska den in till VAG. garantiärende så klart.