Kolla att taket är tätt till att börja med sen lite rost typ vid bakskärmar och baklucka men burkar sällan vara mycket.. annars är det bara det vanliga.. motor drivknutar vxllåda..
Ingen som kan svara? Det var iofs bara en vecka sedan jag frågade. Ska ju inte köpa cab förrän till våren så det är ju inte så bråttom......
tjenis jag har en 99a golf cab o jag tycker dom verkar vara bra ihopskruvade jämfört med vanliga golfar min är helt rost fri . det ända problemet jag har haft med min är vindrutespolaren . men du bör kolla så att cabben inte läcker o har revor .det är ganska dyrt att byta . let the sun shine in kolla gärna in min på www.garaget.org
Oj, ett tag sedan jag skrev.
Det blev en mk3 1994 med 17 000 mil på mätaren. En svart lite halvslapp bil som de var på den tiden. Det enda som är elmanövrerat är backspeglarna. Manuell cab, inget centrallås, inget som är standard på en ny bil. Känns som man kör i en beach buggy, inget negativt menat.
Klämde iag i en 12" bas i bagaget som matas av ett bryggt slutsteg då på 1 x 240W rms, huvudenhet är en Sony som kostar 3700 kr i Sverige som jag köpte från GB för 2100 kr. Framsystemet är 4 Alpinehögtalare med diskanter i panelen och mellanregister i dörrarna.
Lacken hyfsad, lite rost (som en halv enkrona) i nederkant på vä framskärm vid dörren, annars rostfri.
Vid köp satt det ett nytt batteri i, kamrem bytt för 1000 mil sedan, alla bromsbelägg liksom trummor bak och skivor fram bytta 200 mil innan mitt köp.
Cabben har en söm som gått upp lite, ca 20 mm. Är vid en dubbelsöm där den ena släppt.