Forum - Golf Cabriolet - Vad ska kolla extra noga på vid inköp, årsm. 94-95?

r_o_n
Golf 3 Ort: Ljungby
Mån 15 okt 2007 13:44 Svara med citat
Jag ska till våren köpa en golf cab, blir troligtvis årsm. -94 eller -95 för de ligger i ett pris som passar.

Vad ska man vara speciellt uppmärksam på vid inköp? De har ju gått allt från 14k mil upp mot 20k mil.

Tips mottages tacksamt.

Golf Mk III 1994 cabriolet
r_o_n
Mån 22 okt 2007 22:20 Svara med citat
r_o_n skrev:
Jag ska till våren köpa en golf cab, blir troligtvis årsm. -94 eller -95 för de ligger i ett pris som passar.

Vad ska man vara speciellt uppmärksam på vid inköp? De har ju gått allt från 14k mil upp mot 20k mil.

Tips mottages tacksamt.

Ingen som kan svara? Det var iofs bara en vecka sedan jag frågade. Ska ju inte köpa cab förrän till våren så det är ju inte så bråttom......

krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Tis 23 okt 2007 7:33 Svara med citat
Kolla att taket är tätt till att börja med sen lite rost typ vid bakskärmar och baklucka men burkar sällan vara mycket.. annars är det bara det vanliga.. motor drivknutar vxllåda..

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
mag66
Golf 6 tsi 2011 Ort: Ystad
Fre 23 nov 2007 16:36 Svara med citat
r_o_n skrev:
Ingen som kan svara? Det var iofs bara en vecka sedan jag frågade. Ska ju inte köpa cab förrän till våren så det är ju inte så bråttom......
tjenis jag har en 99a golf cab o jag tycker dom verkar vara bra ihopskruvade jämfört med vanliga golfar min är helt rost fri . det ända problemet jag har haft med min är vindrutespolaren . men du bör kolla så att cabben inte läcker o har revor .det är ganska dyrt att byta . let the sun shine in kolla gärna in min på www.garaget.org
r_o_n
Lör 31 mar 2012 12:46 Svara med citat
Oj, ett tag sedan jag skrev.
Det blev en mk3 1994 med 17 000 mil på mätaren. En svart lite halvslapp bil som de var på den tiden. Det enda som är elmanövrerat är backspeglarna. Manuell cab, inget centrallås, inget som är standard på en ny bil. Känns som man kör i en beach buggy, inget negativt menat.

Klämde iag i en 12" bas i bagaget som matas av ett bryggt slutsteg då på 1 x 240W rms, huvudenhet är en Sony som kostar 3700 kr i Sverige som jag köpte från GB för 2100 kr. Framsystemet är 4 Alpinehögtalare med diskanter i panelen och mellanregister i dörrarna.

Lacken hyfsad, lite rost (som en halv enkrona) i nederkant på vä framskärm vid dörren, annars rostfri.

Vid köp satt det ett nytt batteri i, kamrem bytt för 1000 mil sedan, alla bromsbelägg liksom trummor bak och skivor fram bytta 200 mil innan mitt köp.
Cabben har en söm som gått upp lite, ca 20 mm. Är vid en dubbelsöm där den ena släppt.

Grimling
Golf 1 Diesel Cab Ort: Lidköping
Fre 27 apr 2012 16:48 Svara med citat
Thumbs up
Projekttråd nu då !

Kapade fjädrar hör hemma på Vallåkra!