__AleXx_
Moderator Donator 150
Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping |
Fre 01 jun 2007 22:27 |
|
Ska försöka så ni förstår mig, på Cl motorn går burken över motorn och sedan är det en "snabel" ner till hjulhuset.
Går det byta ut "snabeln" mot ett öppetfilter ist?
Tacksam för snabba svar!
Syns en del av "snabeln" på denna bild.
MVH
|
|
__AleXx_
Moderator Donator 150
Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping |
Fre 01 jun 2007 23:44 |
|
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
Lör 02 jun 2007 0:43 |
|
Jag har för mig att det är andra på forumet som gjort så. Vill minnas att de bara ryckte bort inslangen och det där och pluggade vacuumslangen. Söker du så tror jag du hittar det. Har själv funderat på att göra något liknande under sommaren.
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
Lör 02 jun 2007 0:45 |
|
med tanke på hur filtret sitter så tror jag inte du får på ett öppet filter.
sitter ju ett litet rektangulärt filter i lådan. Vet dock inte hur fästet till förknasaren ser ut bakom.
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
Lör 02 jun 2007 0:55 |
|
Men alltså om mna bara tömmer burken på filter och sen kopplar på det öppna på en (kapad) del av "snabeln"....menar jag.
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
Lör 02 jun 2007 0:55 |
|
Jag vill bestämt påstå att någon på forumet postade en bild på något liknande men jag har varit och druckit ett par öl så jag kanske mår bäst av att dra en nattwhiskey och sova.
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
Senast ändrad Lör 02 jun 2007 1:04, ändrad totalt 1 gång
|
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
Lör 02 jun 2007 1:03 |
|
Det var inte denna jag tänkte på primärt men den illustrerar delar av min tankegång.
http://vwgolf.se/download.php?id=1080
Nu är det nattdags. Tjenahej!
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
__AleXx_
Moderator Donator 150
Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping |
|
golfabjorn
Golf 3 1.8i GT Special -93 Ort: Lund |
Lör 02 jun 2007 16:29 |
|
Mmm, jag har den mer fyrkantiga burken också. Har fortfarande inte hittat bilden jag tänkte på men har bestämt för mig att jag sett en förklaring som sade att man kunde tömma "vår" luftburk på innehållet och sätta öppet filter på slutet av "snabeln".
En tröst för mig är att jag har samma sak för mig idag efter att ölen lämnat kroppen.
I teorin är det ingen skillnad mellan teori och praktik, men i praktiken är det det.
|
|
__AleXx_
Moderator Donator 150
Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping |
Lör 02 jun 2007 18:42 |
|
golfabjorn skrev: | Mmm, jag har den mer fyrkantiga burken också. Har fortfarande inte hittat bilden jag tänkte på men har bestämt för mig att jag sett en förklaring som sade att man kunde tömma "vår" luftburk på innehållet och sätta öppet filter på slutet av "snabeln".
En tröst för mig är att jag har samma sak för mig idag efter att ölen lämnat kroppen. |
Det var exakt så jag menade att sätta den vid slutet av snabeln, teoretiskt sett borde det jue funka?
|
|
mellowd
Golf 2 gti 16v -87 |
Lör 02 jun 2007 23:37 |
|
tror inte det låter nått extra då.
Plocka bort hela snabeln och filtret och håll tummarna för att motorn inte suger in nån skit.
Gjorde jag ett tag på mk1'an ^^
|
|
Jooeell
Golf 1 golf gti special -83 Ort: Bergkvara |
Mån 11 jun 2007 20:20 |
|
om du tar o sågar av kransen som håller kvar filtret så kan du använda det orginal pappfiltret funkar alldeles utmärkt vi har gjort det på två mk2 or o det brölar rätt bra faktist! men man vill ju inte visa motorutrymmet men det vill man ju inte iallafall ;P kanske finns några innsats filter som typ J&R eller nått då brölar det ju ännu mera!
|
|
Jooeell
Golf 1 golf gti special -83 Ort: Bergkvara |
Mån 11 jun 2007 20:25 |
|
såhär
|
|
__AleXx_
Moderator Donator 150
Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping |
Mån 11 jun 2007 20:37 |
|
okey så man tar bort snabel och rubbet?
|
|
Jooeell
Golf 1 golf gti special -83 Ort: Bergkvara |
Mån 11 jun 2007 20:49 |
|
jepp exakt!
|
|
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping |
Mån 11 jun 2007 21:21 |
|
Jooeell skrev: | om du tar o sågar av kransen som håller kvar filtret så kan du använda det orginal pappfiltret funkar alldeles utmärkt vi har gjort det på två mk2 or o det brölar rätt bra faktist! men man vill ju inte visa motorutrymmet men det vill man ju inte iallafall ;P kanske finns några innsats filter som typ J&R eller nått då brölar det ju ännu mera! |
Och ser lite snyggare ut om man har ett som inte är "Orginal"..
|
|
__AleXx_
Moderator Donator 150
Golf MK2 / Bora MK4 Ort: Linköping |
|