Forum - Bilstereo - Stereo+framhögtalare golf4 -01

Pubis
Kör: Golf 4 Ort: Piteå Medlem: 08 oktober 2009
Lör 31 okt 2009 0:44 Svara med citat
Jag blev med Golf för en tid sedan och känner att ljudet inte håller.
Nu ska jag köpa ett framsystem samt en huvudenhet. Det blir möjligtvis något mer vid ett senare tillfälle. Målet är givetvis att få ett ljud som är skapligt bra. Tinnitus har jag redan så att jag kommer inte att spela direkt ohälsosamt högt.
Jag är inte speciellt trög men kan i princip ingenting om billjud.

Huvudenhet:
Kortläsare känns som en smidig lösning då man slipper ha kablar i fronten då man vill lyssna mp3. Jag vill också ha fjärrkontroll. Pioneers DEH-5100UB känns vettigt då den levereras med fjärr och blir då bara marginellt dyrare än en billigare modell med tillvald fjärr.

Framsystem:
Jag vill ha ett vettigt framsystem som passar i framdörrarna med befintlig dörrsida. Ska diskanten vara vid backspegeln eller kan man lika gärna ha endast 2- eller 3-vägs i dörrarna?
Priset får gärna ligga omkring 1000-1500 men om det är motiverat kan jag lägga lite mer.

Är det idé att köpa steg eller klarar man sig med att driva framsystemet utan?

Klarar man sig med befintliga kablar? (Om/när det blir att köpa mer grejer måste jag ju ändå dra kabel.)

Mycket tacksam för svar!
elrobbo
Kör: Golf 4 1.6 Variant-04 Ort: Motala Medlem: 07 december 2008
Ons 18 nov 2009 20:20 Svara med citat
Tjena. Jag gillar DLS grejer. Och jag hade nog inte haft något steg på framsystemet. Dela bort basen runt 100Hz fram, o sätt i en baslåda. Då får man bra tryck. Och du kan nog köra med bef. kablar.
/Robin
patrikhusberg
Kör: Golf 4 1.9 TDI Ort: Nyköping Medlem: 15 mars 2011
Tis 14 aug 2012 23:24 Svara med citat
Klart du kör med slutsteg på framsystemet blir risk för epa dunk i bilen annars.
Tycker att DLS har blivit sämre nu på senaste tiden
Kör själv med JL Audio C2 kitt fram på min Golf IV
Rickard.v
Kör: Golf 6 R Ort: Västerås Medlem: 31 augusti 2008
Fre 17 aug 2012 8:37 Svara med citat
Stereon räcker ganska långt.

Men klart det blir bättre med steg till.

Men den begränsade budgeten köp 2vägs kit. (6,5) för runt 1500.

Med steg så måste du ju dra nya kablar. Annars inte.

Golf R mk6