Forum - Andra Volkswagen-modeller - Sänkningssats till VW Bora, erfarenheter?

Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Sön 17 jun 2007 20:51 Svara med citat
Behöver lite tips på vart jag kan beställa sänkningsats till min flickväns BORA-01... skall sänkas typ 35-40mm..

Har varit ute o surfat lite men inte direkt hittat något bra.. verkar som om man sänker Bora-modellen så får man problem med krängningshämmarna??.. någon som kan berkräfta detta..? Confused

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Sön 17 jun 2007 22:12 Svara med citat
Är väl inte mer problem med dem än med golf moddelen. Har en Golf variant som dom oxå sa att det skulle vara problem om man sänkte mer än 30mm bak. Har sänkt den 50mm runt om med fjädrar från real car. Inga problem som hellst.

Inte aktiv längre.
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Mån 18 jun 2007 9:27 Svara med citat
Det jag har läst är att man får problem där fram om man sänker Golf/Bora mycket. Kanske gällde Audi A3 också. Drivaxlarna tar i länkarmarna eller nåt ifall man sänker mer än, var det 30 eller 40 mm, minns inte så noga.

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
pontan_pro
Golf 4 GTI Turbo -99 Ort: Ekerö
Mån 18 jun 2007 11:00 Svara med citat
jag har en golf III vr6 som är toksänkt, vet dock inte hur mycket men den är väldigt låg och det är inga problem alls, förutom alla j*vla fartgupp=)

it´s not the FART that kills, it´s the SMELL
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Mån 18 jun 2007 12:31 Svara med citat
pontan_pro skrev:
jag har en golf III vr6 som är toksänkt, vet dock inte hur mycket men den är väldigt låg och det är inga problem alls, förutom alla j*vla fartgupp=)


Jepp men Bora och Golf mkIV har det nyare chassit som heter A4 (inte Audi modellen) och det är med det chassit som det inte går smärtfritt att sänka Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Mån 18 jun 2007 14:07 Svara med citat
Jag kan gå ut och mäta på golfen och tala om hur mycket det är kvar. men inga problem med 50mm iallafall.

Inte aktiv längre.
pontan_pro
Golf 4 GTI Turbo -99 Ort: Ekerö
Mån 18 jun 2007 17:44 Svara med citat
cheba skrev:
Jepp men Bora och Golf mkIV har det nyare chassit som heter A4 (inte Audi modellen) och det är med det chassit som det inte går smärtfritt att sänka Regular Smiley



ohh så sant så sant, tänkte inte riktigt så långt, då borde audi A3 oxå ha det problemet eftersom dom har samma botten platta=)

it´s not the FART that kills, it´s the SMELL
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Mån 18 jun 2007 19:43 Svara med citat
Smurfen skrev:
Jag kan gå ut och mäta på golfen och tala om hur mycket det är kvar. men inga problem med 50mm iallafall.


50mm runt om = ok.... de låter bra.... då skall vi bara fundera på vart vi skall beställa ifrån.. realcar är riktigt billiga.. men vi får se..

Tackar för alla svar..

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Mån 18 jun 2007 20:25 Svara med citat
Med 17" och 50 mm sänkning. Då ser det ut så här.
Bild

Inte aktiv längre.
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Tor 21 jun 2007 22:41 Svara med citat
Bör nog köra lite mindre sänkning då så det inte ser ut som en leksaksbil
Mr.TDI
VW Caddy Ort: Stockholm
Sön 24 jun 2007 12:32 Svara med citat
Har sänkt min Bora 60mm, har inga problem med att drivaxlarna slår emot länkarmarna.

Bora TDI-01
Caddy GT-90
Passat TDI-00
Ronnie Mattsson
Golf 3 VR6 Ort: Danmark
Mån 25 jun 2007 20:06 Svara med citat
Mortalis skrev:
Bör nog köra lite mindre sänkning då så det inte ser ut som en leksaksbil


Menar du med det där då?
Att riktigt låga bilar ser barnsligt ut eller? Cool

/skadad i yrket
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Tis 26 jun 2007 22:24 Svara med citat
Det blev 30mm sänkning.. beställt från realcar..

Hade det varit min bil så hade det blivit en "större" sänkning men nu har inte min flickvän samma inställning till det här med att åka låååååååååågt.. Cool

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE