Forum - Golf 1 (74-84) - Passar MK2 inredning i en MK1 -80?

nipon
Caddy Sdi-97 Ort: Överkalix
Sön 25 feb 2007 21:05 Svara med citat
Hej jag undrar om mk2 inredning passar i min mk1-80 för den inredning som sitter i bilen är helt slut så jag tänket att sätta i en inredning från en mk2 Gti.
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Sön 25 feb 2007 21:16 Svara med citat
jag har sett en mk2:a med komplett mk4 inredning, så det är ju inte omöjligt..
Amazon66
VW Jetta Coupe 1,6 -87 Ort: Sundsvall
Sön 25 feb 2007 21:36 Svara med citat
Stolar passar problem löst, baksäte med viss modifikation, dörrsidor har ja svårt att tänka mej att passa.

Mvh:Nicke
nipon
Caddy Sdi-97 Ort: Överkalix
Sön 25 feb 2007 21:41 Svara med citat
Då kanske det blir lätare att leta en fin mk1 inredning istäle?
Amazon66
VW Jetta Coupe 1,6 -87 Ort: Sundsvall
Mån 26 feb 2007 19:22 Svara med citat
det blir det nog... annars har ja fina recaro stolar från en vr6:a till salu.

Mvh:Nicke
Fredriano
Golf 1 GTI - 82 Ort: Gotland
Tor 22 mar 2007 16:35 Svara med citat
Jo det skall gå med lite fix Smile
Snygg bil förresten, snyggare i röd färg imo.

Lycka till med inredningsbytet!

Volkswagen Golf mk1 GTI - 82

Min bil: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?p=19381#19
nipon
Caddy Sdi-97 Ort: Överkalix
Tis 27 mar 2007 17:48 Svara med citat
Är det nån som vet om instrumentbrädan från mk2 passar?
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Tis 27 mar 2007 21:00 Svara med citat
Ja, med mods, kolla golf666 är på forumet, kolla även vwvortex.com finns massa trådar om det Thumbs up
nipon
Caddy Sdi-97 Ort: Överkalix
Ons 28 mar 2007 19:59 Svara med citat
jo det var golf666 tråd som jag fick iden men det var svårt å se på bilderna vad han gjort för att den ska passa!
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tor 29 mar 2007 0:24 Svara med citat
Problemet blir att fixa elen å fläktpaketet.
Annars passar den rätt hyffsat.
tror man ska kapa ur den lite i framkant så den passar in bra mot framrutan.

Men är man lite lagom händig så går det bra.
Skaffa elschema för båda bilarna, sen är det väl bara att börja konverteringen.

Lycka till! Thumbs up
Mvh/ jocke
nipon
Caddy Sdi-97 Ort: Överkalix
Tor 29 mar 2007 16:32 Svara med citat
så man måste byta fläktpaketet? Elen blir lätt att fixa då jag redan håller på med elsytemet.
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tor 29 mar 2007 17:07 Svara med citat
Vet inte riktigt, info'n du fick av mig det Tobbe (golf666) sa till mig när jag frågade honom över pm..

Vet inte hur värmepaketet funkar på en mk2 så jag kan inte uttala mig om det.

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs
Tis 26 jun 2007 21:03 Svara med citat
Hej!
Jag har varit medlem på forumet några dagar. Det här är mitt första inlägg. Jag ska köpa en Golf GLS Cab från 1980 i slutet av veckan. Inte någon skönhet direkt, men priset blev riktigt bra Thumbs up . Sufletten är bara 1 år gammal. Inredningen är inte den bästa, instrumentpanelen behöver bytas. Frågan är: vilka paneler som passar rakt på utan modifieringar. Kan en panel från en MK2 passa? Tanken är att göra en total översyn under kommande vinter med ny lack osv. Jag saknar dock inte VW erfarenhet, jag hade en Scirocco TS från 1975 för ca 20 år sedan, en riktigt rolig bil Angel . Jag kommer nog att komma med fler frågor. Tack för ett kalasbra forum Thumbs up .
$nuff3Gull
Donator 25 Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala
Ons 27 jun 2007 17:01 Svara med citat
Välkomen hit Regular Smiley Mk2 panelen är väl lättast att få dit vad jag vet, den har ju nästan lika mått.. Men det finns ingen som passar utan mods. Förutom orginal då Razz
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Ons 27 jun 2007 20:11 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Problemet blir att fixa elen å fläktpaketet.
Annars passar den rätt hyffsat.
tror man ska kapa ur den lite i framkant så den passar in bra mot framrutan.

Men är man lite lagom händig så går det bra.
Skaffa elschema för båda bilarna, sen är det väl bara att börja konverteringen.

Lycka till! Thumbs up
Mvh/ jocke


den infon fick jag av en kille som konverterat till mk2'ans instrumentbräda i sin mk1'a.. Thumbs up
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs
Ons 27 jun 2007 21:52 Svara med citat
jockebostrom skrev:
den infon fick jag av en kille som konverterat till mk2'ans instrumentbräda i sin mk1'a.. Thumbs up

Tackar. Enklast blir kanske att montera dit en likadan panel. Att hitta en fin panel på skroten är kanske inte det lättaste d'oh! .
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Ons 11 jul 2007 19:11 Svara med citat
Marko,du har redan den coolaste inredningen för du har väl instrumenthusen som ser ut som "fjortisbröst"? Jag menar de toppiga strutformade ha,ha...
Dessa e kult,anledningen till att glasen över mätarna är toppiga är för att slippa solreflexer så man alltid kan avläsa instrumenten korrekt.
Hur rejsigt är inte det??
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs
Ons 11 jul 2007 21:03 Svara med citat
Samnerud skrev:
Marko,du har redan den coolaste inredningen för du har väl instrumenthusen som ser ut som "fjortisbröst"? Jag menar de toppiga strutformade ha,ha...
Dessa e kult,anledningen till att glasen över mätarna är toppiga är för att slippa solreflexer så man alltid kan avläsa instrumenten korrekt.
Hur rejsigt är inte det??

Tja Robin! Jo, det håller jag med om. Mätarna är riktigt retro faktiskt. Hade en tanke på att byta ut tavlorna mot vita, men det känns som om att många saker är betydligt viktigare än mätartavlorna. Jag kan lägga ut en bild på instrumentpanelen från min cab. Den är verkligen inte snygg. Sprucken, vind och allmänt dassig. Frågan är om man kan sätta i en panel från en senare modell från en MK1, eller rent av från en MK2? Hur passar kabelstammen och annat ihop? Man har väl knappast en sån tur att det bara är "plug´n play" Anxious ? Jag kollade lite i rep-handboken. Det verkar vara samma kabelstam på GLS-modellen mellan årsmodellerna 76-81. Någon som har koll på det? Hur blir det med hastighetsmätare osv, passar det ihop med vajer och annat??
Samnerud
Golf 2 GTi 16v -89 Ort: Södertälje
Ons 11 jul 2007 22:26 Svara med citat
Tjena Marko,såg precis att vi kapat nån annans tråd,trodde du var författare till denna men jag såg nu att så inte var fallet.

Försök få tag i beggade såna du har i bra skick eller försök renovera dina,tror nyare passar hyffsat men de äldre e mkt ballare.

Med ett elschema,lödkolv och en skaltång så kan man ju alltid löda på nya kontaktstycken om de inte matchar. Jag skulle dock försöka finna beggade mätare först!
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs
Tor 12 jul 2007 21:44 Svara med citat
Hej Robin. Jo, det är väl så att vi har tagit lite för mycket plats i den här tråden. Det var ju faktiskt nipon som startade tråden. Jag får be nipon om ursäkt d'oh! . Sorry... Jag föreslår att vi diskuterar min bil i min tråd istället: http://www.vwgolf.se/viewtopic.php?p=30378#30378
Återigen...sorry nipon...