Forum - Golf 4 (98-04) - Köpråd Vw golf 2.0 4motion -01.

GabberPelle
Golf 4 Golf R32 Ort: Markaryd
Tis 24 jul 2007 10:50 Svara med citat
Funderar på att köpa en 2.0 4motion mk4. Några pitfalls att tänka på och några allmänna råd och tips att tänka på när man ska köpa en sådan bil.
Är en 01 med snart 12000 mil på nacken och den vill de ha 90 för vilket jag tycker är lite högt om det ska vara intressant.
Alla tips är välkommna och jag tackar på förhand.

Mvh Pelle

Good friends bail you out of jail but a true friend will be next you saying that was fucking awesome


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 4 (98-04)
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 24 jul 2007 14:26 Svara med citat
Bilsport har köpguide för mk3 och mk4 i senaste numret Thumbs up

mk2 vr6
GabberPelle
Golf 4 Golf R32 Ort: Markaryd
Tis 24 jul 2007 15:48 Svara med citat
mellowd skrev:
Bilsport har köpguide för mk3 och mk4 i senaste numret Thumbs up


Har precis läst den.. Thumbs up
Perfekt taiming...

Men är även ute efter lita ägar info, sånt som bara en som ägt och brukat bilen ett tag märker.
Stod inte så mkt om just de 4hjulsdrivna bilarna eller nått speciellt om 2.0.
4wd har jag ju själv erfarenhet av, men tror det skiljer sig lite på hur min känns mot en standard bil.

Fick höra på gti klubben att motorn skulle vara slö och dricka mkt bensin.
men den borde ju aiaf inte vara slöare än 1,8 och 1,6.

Good friends bail you out of jail but a true friend will be next you saying that was fucking awesome
Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Tis 24 jul 2007 21:31 Svara med citat
90 tusen ^^ det får du ju en vanligt V6 4-motion för idag, säg till säljaren att kolla marknaden lite.

Ska du göra dig av med dina fina R32:a? eller ska du ha en extra bil?
GabberPelle
Golf 4 Golf R32 Ort: Markaryd
Ons 25 jul 2007 7:48 Svara med citat
Han gick ner till 80 om man inte hade inbyte, men tycker fortfarande det är lite högt. Fast bilen var ritktigt fräsh, luktade nästan ny.

Nope, 32:an går inte i första taget, vissa kroppsdelar jag är beredd att göra mig av med innan den..=P Ska bli tjejens bil som jag ska ha och pendla med.

Good friends bail you out of jail but a true friend will be next you saying that was fucking awesome