Forum - Bilstereo - RCD 310 bluetooth + Samsung S3

Shape
Golf 6 TDI140 Ort: Stockholm
Ons 27 feb 2013 15:42 Svara med citat
Häj.

Jag har en ny mk6 -12 med RCD310 med blåtand. Ihopkopplad med Iphone så verkar det inte vara några problem, men kopplad till min Samsung S3 så:

- Ibland kopplar den inte upp, då får jag disablea och enablea blåtand i luren för att få koppling. Inte så stort problem.

- Jag har alltid ringsignalen på tyst (vibration), men varje gång luren kopplar upp sig i bilen så slås ringsignal (och sms-signal) på, och man måste aktivt stänga av den igen. Hur i hela glödheta stänger man av det?

- Jag vill t.ex lyssna på Spotify, eller kanske inte alls - men RCD310 slår ALLTID på play i default-musik-spelaren så fort den kopplar upp sig! Och i den spelaren har jag en talbok, så varje gång jag sätter mig i bilen så börjar den någonstans mitt i något kapitel...


Detta kanske låter som ett Samsung-problem och inte ett Golf-RCD310-problem, men jag har även 2 olika blåtandsheadset som inte beter sig på samma sätt (misslyckas aldrig koppla upp sig, slår inte på hög ringsignal, börjar inte automatiskt spela mp3or) och därför frågar jag här istället för på Samsung-forumet Smile. Någon här som vet om nån lösning?
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Ons 27 feb 2013 17:10 Svara med citat
Ja har en Iphone 4 med RNS510 och de funkar galant

Verkstadstekniker Mekonomen, Tidigare Mek på VAG

BUB by GIAC+ DSG by GIAC + 4Motion

<3 BUB !!
ReD-
Golf 5 2.0 TDI -04 Ort: Mariestad
Ons 06 mar 2013 11:55 Svara med citat
Har upplevt att de flesta spelare som hanterar blåtandsöverföring från mobiler krånglar lite med både android, windows mobile och symbian, och funkar betydligt bättre med iphone. vet ej varför men kan bero på att många är anpassade för iphone styrning från start ?. sen ska tydligen ios inte skicka "samma kodning" via blåtand vilket också kan spela in. (inga konkreta fakta på detta utan mest vad jag läst/hört)
JohnnyMann
Golf 6 1,6 -10 Ort: Stockholm
Ons 26 jun 2013 0:10 Svara med citat
Prova o ställ in profilen "bil" i telefonen så blir det nog bra ska du se.
Shape
Golf 6 TDI140 Ort: Stockholm
Ons 26 jun 2013 9:32 Svara med citat
Har man profiler i en S3 utan Tasker eller liknande app?