Forum - Golf 7 (13-19) - Torkarblad Problem

Orvis
Kör: Golf 7 Ort: Köping Medlem: 23 mars 2013
Tis 21 maj 2013 10:04 Svara med citat
Någon som har problem med Torkarbladen?Har läst på en Engelsk sida att många har problem!

"""" I've just spoken with my dealer on the phone, and they have just been told by the VW factory that the driver's side wiper blade is undergoing redesign because of these problems. As yet there is no available estimate of the time required to replace the faulty ones; my dealer will call me when more news becomes available, and I will keep you all informed. I don't know if this will result in VW issuing a recall, or whether you might have to ask for a new blade yourselves; """"

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=148&page=8
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Tis 21 maj 2013 10:51 Svara med citat
Orvis skrev:
Någon som har problem med Torkarbladen?Har läst på en Engelsk sida att många har problem!

"""" I've just spoken with my dealer on the phone, and they have just been told by the VW factory that the driver's side wiper blade is undergoing redesign because of these problems. As yet there is no available estimate of the time required to replace the faulty ones; my dealer will call me when more news becomes available, and I will keep you all informed. I don't know if this will result in VW issuing a recall, or whether you might have to ask for a new blade yourselves; """"

http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=148&page=8

Jag förstår inte vad det handlar om Embarassed Något om problem med torkaren på förarsidan eller Confused

VW-karriär: Golf II -87, Jetta II -88, Golf IV -00, Golf VI -11 och nu Tiguan II -17.
Orvis
Tis 21 maj 2013 10:56 Svara med citat
Ja den torkar Dåligt.Lämnar ränder typ!
Läs på Länken så får du svaret! Smile
Orvis
Tis 21 maj 2013 11:03 Svara med citat
Här kan ni läsa! (Inlägg) #127
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=148&page=7
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Tis 21 maj 2013 11:09 Svara med citat
Orvis skrev:
Ja den torkar Dåligt.Lämnar ränder typ!
Läs på Länken så får du svaret! Smile

Verkar som om problemet är att det är för lågt tryck på torkarbladet, därav ränderna.

Kör fortare så ökar trycket Cool

Redigerad pga stavfel Embarassed

VW-karriär: Golf II -87, Jetta II -88, Golf IV -00, Golf VI -11 och nu Tiguan II -17.

Senast ändrad Mån 27 maj 2013 15:37, ändrad totalt 2 gånger
ekf
Kör: Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping Medlem: 31 januari 2013
Ons 22 maj 2013 2:08 Svara med citat
Det verkar som att det bara är problem med högerstyrda bilar om jag läser rätt.
Kör omkring med en högerstyrd mk7 Golf hyrbil denna veckan och kan faktiskt se tendenser till de problem som beskrivs, fast marginellt.
På min egna mk7:a hemma har jag inte sett till något alls.
ekf
Kör: Golf 7 GT 2.0 TDI 4M -13 Ort: Jönköping Medlem: 31 januari 2013
Ons 22 maj 2013 2:09 Svara med citat
Dublett
Lucas
Kör: Golf 7 1,6 Tdi Ort: Sigtuna Medlem: 18 maj 2013
Ons 22 maj 2013 16:42 Svara med citat
Du har helt RÄTT! Jobbar på ett stort biluthyrningsföretag som endast har bilar från Volkswagen koncernen.
Ända sen vi fick Golf 7orna levererade har vi bråkat om att få byta ut dom exemplar som lämnar torkränder
kvar i mitten (siktfältet) på förarsidan utbytta. Eftersom vi har ca 70st Golf 7or så blir ju diskussionen lita
annorlunda. Återkommer när vi fått svar från återförsäljaren vilken åtgärd som ska vidtas. Konstigt nog så har inte jag dessa ränder på min egna Golf 7a och det verkar inte vara på alla Golfar.
Citat:
Lucas
Kör: Golf 7 1,6 Tdi Ort: Sigtuna Medlem: 18 maj 2013
Ons 22 maj 2013 16:42 Svara med citat
Du har helt RÄTT! Jobbar på ett stort biluthyrningsföretag som endast har bilar från Volkswagen koncernen.
Ända sen vi fick Golf 7orna levererade har vi bråkat om att få byta ut dom exemplar som lämnar torkränder
kvar i mitten (siktfältet) på förarsidan utbytta. Eftersom vi har ca 70st Golf 7or så blir ju diskussionen lita
annorlunda. Återkommer när vi fått svar från återförsäljaren vilken åtgärd som ska vidtas. Konstigt nog så har inte jag dessa ränder på min egna Golf 7a och det verkar inte vara på alla Golfar.
Citat:
djmarty
Kör: Golf 7 1.6 TDI BMT Ort: Sollentuna Medlem: 24 februari 2013
Tor 23 maj 2013 15:25 Svara med citat
Spännande. Jag har nämligen exakt detta problem. Bladet lämnar en 2cm stor remsa ungefär i mitten av torkarbladet. Undrar hur de kommer lösa detta på de bilar som redan är ute och rullar
cadwal
Kör: Golf 7 1.4 GT 140 -13 Ort: Örebro Medlem: 19 november 2012
Tor 23 maj 2013 15:29 Svara med citat
På min satte man dit ett nytt torkarblad och sen har det funkat.

Jag antog montage/transportskada eller bara dåligt blad vid tillverkningen...
djmarty
Kör: Golf 7 1.6 TDI BMT Ort: Sollentuna Medlem: 24 februari 2013
Mån 27 maj 2013 14:15 Svara med citat
djmarty skrev:
Spännande. Jag har nämligen exakt detta problem. Bladet lämnar en 2cm stor remsa ungefär i mitten av torkarbladet. Undrar hur de kommer lösa detta på de bilar som redan är ute och rullar

Pratade med min återförsäljare som också hade fått lite (med betoning på lite) information om att det skulle kunna röra sig om ett fabrikationsfel. De ville ha in bilen för diagnos iallafall, så jag återkommer när det är gjort (fredag 31/5)
cadwal
Sön 04 aug 2013 21:54 Svara med citat
Hm, torkarbladet är fortfarande ok, men nu får jag uppfattningen att förarsidesarmen hoppat några hack snett. Det har ju inte regnat på så länge där jag varit o kört att igår var första gången jag använde torkarna på 1-2 månader och inte tycker jag det ser rätt ut längre.

Visst bör bladet vara parallellt med A-stolpen på förarsidan när det är som längst ut i rörelsen?
Esse82
Kör: Golf 7 Ort: Oxelösund Medlem: 29 juli 2013
Tis 06 aug 2013 13:00 Svara med citat
Jag har det problemet på min golf när torkaren går upp blir det rent och fint men på vägen ner lämnar den en ca 10 cm bred remsa med vatten har dock inte hunnit köra i något ordentligt regn än de kanske blir bättre när de får arbeta en stund. Har bara haft bilen i 6 dagar i övrigt är jag mycket nöjd med den
cadwal
Tis 06 aug 2013 13:13 Svara med citat
Esse82 skrev:
Jag har det problemet på min golf när torkaren går upp blir det rent och fint men på vägen ner lämnar den en ca 10 cm bred remsa med vatten har dock inte hunnit köra i något ordentligt regn än de kanske blir bättre när de får arbeta en stund. Har bara haft bilen i 6 dagar i övrigt är jag mycket nöjd med den

Nej, det lär inte bli bättre att döma av min o andras erfarenheter, bara att besöka verkstaden för fixande.

Men hur såg det ut med din torkararm på förarsidan, visst är den parallell med a-stolpen när den är som längst till vänster i rörelsen?
Esse82
Tis 06 aug 2013 13:16 Svara med citat
cadwal skrev:
Nej, det lär inte bli bättre att döma av min o andras erfarenheter, bara att besöka verkstaden för fixande.

Men hur såg det ut med din torkararm på förarsidan, visst är den parallell med a-stolpen när den är som längst till vänster i rörelsen?

Jag tror det måste gå ut och kolla
Esse82
Tis 06 aug 2013 17:06 Svara med citat
Har varit ute och kollat och den är parallell med a-stolpen när den är som längst till vänster. Jag åkte in till vw och prata med dom och jag ska få nya torkarblad för att se om det löser problemet till att börja med
cadwal
Tis 06 aug 2013 17:41 Svara med citat
Esse82 skrev:
Har varit ute och kollat och den är parallell med a-stolpen när den är som längst till vänster. Jag åkte in till vw och prata med dom och jag ska få nya torkarblad för att se om det löser problemet till att börja med

Den fixen funkade för mig iaf, men då får jag också in till verkstaden (igen) för min snehoppade arm.