Forum - Golf 7 (13-19) - Obalans i hjulen...

wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Lör 29 jun 2013 20:40 Svara med citat
Nån mer som har problem med detta. Har liite oblans över 100, tillräckligt för man ska bli irriterad.

Har balanserat om utan att det blivit bättre. Bilen har bara gått 150mil och varit så sen bilen varit ny...

Nån som haft nått liknande problem?! Very Happy

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg
Sön 30 jun 2013 17:50 Svara med citat
Märke på däcken? Vet att däck oftast brukar vara felet, finns så kallade måndags exemplar, så byt till nya däck så ska det nog bli bra! Smile
Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg
Sön 30 jun 2013 17:52 Svara med citat
Märke på däcken? Vet att däck oftast brukar vara felet, finns så kallade måndags exemplar, så byt till nya däck så ska det nog bli bra! Smile
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Sön 30 jun 2013 19:16 Svara med citat
Tooth skrev:
Märke på däcken? Vet att däck oftast brukar vara felet, finns så kallade måndags exemplar, så byt till nya däck så ska det nog bli bra! Smile


Dunlop Smile. Det som gör mig förvirrad att när jag balanserade om hjulen hos bilhandlaren, så var de "perfekta". De satt på 10gr bara.

Kan det inte vara fel centrumring?, hört nått att däckstryckskontrollen kan vara boven...

Nån som lyckats få nya däck på en ny bil???? Confused

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Sön 30 jun 2013 19:27 Svara med citat
Jag har samma hjul som dig med Dunlop. och min går kanon, inte en vibration.
Idanathalie
Golf 3 1,8 GT Ort: Uppsala
Tis 30 jul 2013 1:37 Svara med citat
Du har ju garanti, bara lämna i den så pass ny som den är.
wide
Golf 8 Ort: Uppsala
Tis 30 jul 2013 19:52 Svara med citat
Idanathalie skrev:
Du har ju garanti, bara lämna i den så pass ny som den är.


Japp gjort ytterliggare balansering att alla hjulen. Fick lägga på vikter på 3 av dessa.

MEN!!, det är inte bättre ändå!

Jag misstänker att ett eller flera inte är runda!, hur man kan mäta up det????

Ska man begära nya däck?, eller säga att man vill åka till en "riktig" däckgubbe?..

INSTAGRAM //FaceliftGT//
https://www.instagram.com/faceliftgt/
Nenzen
Golf 7 2.0 TDI 4Motion Ort: Södertälje
Fre 27 sep 2013 20:24 Svara med citat
Jag har samma problem, men inte orkat ta tag i saken. Jag jobbar en del med orunda hjul, det är vanligt på lastbilar.

Lättaste sättet att göra det på, om man inte har laserutrustning, är att hissa upp bilen och ställa något verktyg (planka) under hjulet. Sen snurrar du och justerar så hjulet bara nuddar valt verktyg vid högsta punkt. Svårt att veta exakt hur orunt det är, men du får en bekräftelse på att det är felet.

Om du har orunt bak, så sätt det fram. Bakvagnen är känsligare för sådana störningar.
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm
Mån 30 sep 2013 9:07 Svara med citat
Intressant! På motorcyklar kan du köra obalanserat bak, men fram så känns 10gram fel ganska omedelbart

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s