wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
Lör 29 jun 2013 20:40 |
|
Nån mer som har problem med detta. Har liite oblans över 100, tillräckligt för man ska bli irriterad.
Har balanserat om utan att det blivit bättre. Bilen har bara gått 150mil och varit så sen bilen varit ny...
Nån som haft nått liknande problem?!
|
|
Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg |
Sön 30 jun 2013 17:50 |
|
Märke på däcken? Vet att däck oftast brukar vara felet, finns så kallade måndags exemplar, så byt till nya däck så ska det nog bli bra!
|
|
Tooth
Ingen VW Ort: Göteborg |
Sön 30 jun 2013 17:52 |
|
Märke på däcken? Vet att däck oftast brukar vara felet, finns så kallade måndags exemplar, så byt till nya däck så ska det nog bli bra!
|
|
wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
Sön 30 jun 2013 19:16 |
|
Tooth skrev: | Märke på däcken? Vet att däck oftast brukar vara felet, finns så kallade måndags exemplar, så byt till nya däck så ska det nog bli bra! |
Dunlop . Det som gör mig förvirrad att när jag balanserade om hjulen hos bilhandlaren, så var de "perfekta". De satt på 10gr bara.
Kan det inte vara fel centrumring?, hört nått att däckstryckskontrollen kan vara boven...
Nån som lyckats få nya däck på en ny bil????
|
|
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå |
Sön 30 jun 2013 19:27 |
|
Jag har samma hjul som dig med Dunlop. och min går kanon, inte en vibration.
|
|
Idanathalie
Golf 3 1,8 GT Ort: Uppsala |
Tis 30 jul 2013 1:37 |
|
Du har ju garanti, bara lämna i den så pass ny som den är.
|
|
wide
Golf 8 Ort: Uppsala |
Tis 30 jul 2013 19:52 |
|
Idanathalie skrev: | Du har ju garanti, bara lämna i den så pass ny som den är. |
Japp gjort ytterliggare balansering att alla hjulen. Fick lägga på vikter på 3 av dessa.
MEN!!, det är inte bättre ändå!
Jag misstänker att ett eller flera inte är runda!, hur man kan mäta up det????
Ska man begära nya däck?, eller säga att man vill åka till en "riktig" däckgubbe?..
|
|
Nenzen
Golf 7 2.0 TDI 4Motion Ort: Södertälje |
Fre 27 sep 2013 20:24 |
|
Jag har samma problem, men inte orkat ta tag i saken. Jag jobbar en del med orunda hjul, det är vanligt på lastbilar.
Lättaste sättet att göra det på, om man inte har laserutrustning, är att hissa upp bilen och ställa något verktyg (planka) under hjulet. Sen snurrar du och justerar så hjulet bara nuddar valt verktyg vid högsta punkt. Svårt att veta exakt hur orunt det är, men du får en bekräftelse på att det är felet.
Om du har orunt bak, så sätt det fram. Bakvagnen är känsligare för sådana störningar.
|
|
amullo
Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm |
Mån 30 sep 2013 9:07 |
|
Intressant! På motorcyklar kan du köra obalanserat bak, men fram så känns 10gram fel ganska omedelbart //Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
|
|