Forum - Golf 7 (13-19) - GTD eller GTI vilken ska jag välja?

Lucas
Golf 7 1,6 Tdi Ort: Sigtuna
Ons 08 jan 2014 16:07 Svara med citat
Behöver lite råd från er som har eller beställt någon av dessa bilar.
Själv är jag lite diesel fantast så det lutar åt GTD:n, men samtidigt vill jag gärna höra era åsikter.
Samt vilka tllval jag inte ska missa. Vet ni lev tider på bilarna?
Alla råd och tips är bra innan jag beställer. Smile
ORRO
Golf 7 GTI -14 Ort: Halmstad
Ons 08 jan 2014 17:25 Svara med citat
Jag har beställt en GTI som levereras runt vecka 8, beställde i november. GTD'n var aldrig ett alternativ för mig. Jag tycker GTI'n är mycket roligare att köra och det finns ingen direkt ekonomisk vinning med diesel för min del.

Självklara val för min del: DSG, DCC, Pluspaket, Dynaudio och LED-bakljus. Jag tror att bilar som beställs utan DSG och pluspaket kommer vara ganska svala som begagnat, så det skulle jag säga är absolut minimun beträffande utrustning. DCC tycker jag är riktigt bra. Bra komfort i "Comfort" och fin dynamik i "Sport" utan att bilen är stenhård Thumbs up LED-bakljus är galet snyggt och Dynaudio ger grymt ljud för pengarna. Sedan har jag valt till lite mer saker som jag egentligen kunnat klara mig utan, men det är roligt med mycket knappar Smile

GTI-muggen med art.nr 1K1.069.601 för 130kr är också ett måste Smile

Bild


//Oscar
malte
Golf 7 SC TGI -16 Ort: Trosa
Ons 08 jan 2014 18:02 Svara med citat
Lucas skrev:
Behöver lite råd från er som har eller beställt någon av dessa bilar.
Själv är jag lite diesel fantast så det lutar åt GTD:n, men samtidigt vill jag gärna höra era åsikter.
Samt vilka tllval jag inte ska missa. Vet ni lev tider på bilarna?
Alla råd och tips är bra innan jag beställer. Smile


Har du provkört båda? Själv hade jag valt gtd mycket pga förbrukning, men gti lär väl vara ganska mycket piggare med nästan 50hp mer än GTD.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Ons 08 jan 2014 19:21 Svara med citat
GTD – Ekonomi före glädje. Helt ok om man prioriterar ekonomi, då är ju ändå inte GTI:n aktuell. Utseendet är ju ganska likt GTI.

GTI - Glädje men ändå till en hyfsad kostnad. Det går inte att jämföra riktigt med en GTD. (Sorry diesel freaks). Avsevärt piggare och lite snyggare. Potential för performance tuning.

Hade en GTI 7 till låns över natten i höstas. Mycket trevlig bil, rekommenderas starkt i denna jämförelse Dancing .

BTW Snygg kaffekopp Thumbs up .

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18