Forum - Golf 1 (74-84) - Jag har fått ett intressant ljud i golfen...

coffe_aberg
Golf 1 GLS -80 Ort: Karlstad
Tis 04 sep 2007 21:52 Svara med citat
När man drar på lite knattrar/tickar det högt! Det följer inte motorvarvet och det låter som att det kommer underifrån... Mycket intressant ljud, men jag antar att det inte är optimalt. Smile Ljudet kom efter lite avancerad kurvtekniksträning. Några uppslag?

Det är mycket möjligt att jag kommer att skita i att besikta golfen och istället köra livet ur den, beslut är inte taget ännu. Om så blir fallet kommer det antagligen att dokumenteras med videokamera.

//Coffe
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 04 sep 2007 22:54 Svara med citat
Drivknut?

mk2 vr6
coffe_aberg
Golf 1 GLS -80 Ort: Karlstad
Ons 05 sep 2007 14:53 Svara med citat
Hm, intressant teori. Vänster drivknut är lite dålig har jag märkt. Det har dunsat till ibland vid gaspådrag och tvär sväng. Kan jag se det med blotta ögot enkelt om det är det som är problemet? Är väl inte så svårt att byta heller va?

//Coffe
coffe_aberg
Golf 1 GLS -80 Ort: Karlstad
Ons 05 sep 2007 19:13 Svara med citat
Jag fyllde i en ansenlig skvätt med olja eftersom oljelampan har blinkat till ibland. Konstigt nog blev knattret mycket lägre. Konstigt säger jag eftersom det inte följde motorvarvet. Jag hade en SAAB förut som det var dåligt med olja i och den lät som en diesel, men tickandet följde också motorvarvet.

Min första tanke var att det kunde vara dåligt med olja men jag slog bort den tanken eftersom jag inte tyckte det verkade rimligt...

Skit samma, nu mår bilen bra igen och är redo för mer stryk! Very Happy

//Coffe