Forum - Golf 7 (13-19) - Golf Sportscombi bildtråd

Outrunner
Kör: Golf 7 Tsi-110 Ort: Herrljunga Medlem: 29 november 2013
Fre 29 nov 2013 14:47 Svara med citat
Hej.

Har en Golf 7 GT med DCC.
Komfortläget är just komfortläge Smile

Fungerar enligt mitt tycke utomordentligt.
Normalläget är ganska allround och sportläget är hårt.
Janousch
Kör: Golf 7 SC TDI 150 DSG-6 Ort: Vara Medlem: 11 oktober 2013
Fre 29 nov 2013 16:09 Svara med citat
Det var kul när TopGear testade detta på en golf tror jag att det var. På comfortläget var bilen snabbast runt banan .

Jonas

Det är aldrig för sent att ge upp !!
vwjokke
Kör: Golf 7 1,2 Ort: Utomlands Medlem: 15 augusti 2013
Fre 29 nov 2013 17:38 Svara med citat
Bild

Leverans till nästa vecka ? 16 v väntan över. [/gallery]
Peter_senior
Kör: Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad Medlem: 08 juli 2013
Fre 29 nov 2013 18:14 Svara med citat
Outrunner skrev:
Hej.

Har en Golf 7 GT med DCC.
Komfortläget är just komfortläge Smile

Fungerar enligt mitt tycke utomordentligt.
Normalläget är ganska allround och sportläget är hårt.

Outrunner – DCC komfortabel i´ ”comfort mode” - det var skoj att höra Thumbs up .

Jag har beställt en Golf 7 med bla DCC för 5 veckor sedan. Ska ersätta min Golf 6 GTI är det tänkt.
Eftersom jag ska ha 19” hjul på den så är den utrustad med DCC just för att kunna köra den i ”comfort mode”. Men som sagt har aldrig åkt i en Golf med DCC så det är lite chansning.

VWJokke - Snygg färg på det nya objektet! Är det "Limestone Grey"?

Seat Leon Cupra R -18 / A4 cab -05 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18
vwjokke
Fre 29 nov 2013 18:38 Svara med citat
Yes det är Limestone Grey, du har rätt det är rätt snyggt.
Cribbe515
Kör: Golf 7 SC GT TDI 150 4M Ort: Karlskoga Medlem: 15 augusti 2013
Fre 29 nov 2013 19:06 Svara med citat
Det finns många snygga färger till Golf 7. Nu har jag visserligen valt Pure White men jag hade likaväl kunnat tänka mig Limestone Grey, Reflex Silver, Tungsten Silver, Pacific Blue eller Night Blue. Får se vad det blir nästa gång.
vwjokke
Mån 16 dec 2013 12:47 Svara med citat
Då var det äntligen hemma. Golf SC, Limestone Grey.
Fabrikstonade rutor, parkeringssensorer fram & bak,dragpaket med kamera.
Återförsäljarens vinterfälgar.

http://www.forumbilder.se/CGE2C/vwfram

http://www.forumbilder.se/CGE2C/vwbak

http://www.forumbilder.se/CGE2C/vwinne
GodSpeed
Kör: Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås Medlem: 28 november 2013
Mån 16 dec 2013 14:58 Svara med citat
vwjokke skrev:
Då var det äntligen hemma. Golf SC, Limestone Grey.
Fabrikstonade rutor, parkeringssensorer fram & bak,dragpaket med kamera.
Återförsäljarens vinterfälgar.

http://www.forumbilder.se/CGE2C/vwfram

http://www.forumbilder.se/CGE2C/vwbak

http://www.forumbilder.se/CGE2C/vwinne

Klass att du tog bort alla modellbeteckningar, kan inte begripa att inte fler ser hur mycket snyggare det är utan. Thumbs up
vwjokke
Mån 16 dec 2013 17:16 Svara med citat
Modellbeteckningar är ju sketfult de ryker alltid bort på mina bilar. Lättare och hålla rent med.
Arkin
Kör: Golf 6 1.4 TSI Ort: Växjö Medlem: 15 oktober 2009
Mån 16 dec 2013 18:12 Svara med citat
Hur tar du bort modellbeteckningarna utan att skada lacken?
JohnnyMann
Kör: Golf 6 1,6 -10 Ort: Stockholm Medlem: 25 juni 2013
Mån 16 dec 2013 18:13 Svara med citat
Man beställer utan
vwjokke
Mån 16 dec 2013 18:55 Svara med citat
Arkin skrev:
Hur tar du bort modellbeteckningarna utan att skada lacken?

Det bästa är att beställa utan emblem från fabrik. Annars brukar det gå väldigt bra att peta bort bokstäverna med en
liten vass mejsel försiktigt utan att man bänder mot själva lacken. Så länge bilen är ganska ny går det väldigt bra.
Har dock en vän som provade på en 10 år gammal Passat, värmde lite för mycket med värmepistol och lite klarlack följde med en bokstav. :'(
Håkke
Kör: Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå Medlem: 22 februari 2013
Mån 16 dec 2013 19:51 Svara med citat
Det går lätt att ta bort om man värmer lite lätt med en värmepistol, sedan är det bara att ta loss med en fin tång.
Duratec
Kör: Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång Medlem: 20 december 2012
Mån 16 dec 2013 20:37 Svara med citat
Fiskelina! Och så sågar man bort emblemet (man drar liksom linan mot emblemet så är det ingen risk att den går mot lacken), kvarvarande skumtejp kan man polera bort....
GodSpeed
Kör: Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås Medlem: 28 november 2013
Mån 16 dec 2013 21:38 Svara med citat
Brukar räcka gott att koka vatten i vattenkokaren och hälla sakta på, då brukar limmet mjukna så bra att du kan peta bort dom utan någon form av våldsamheter. Betydligt snällare metod än värmepistolen som det kan vara lätt att gå på för hårt med. Men bäst är såklart att beställa utan från början
Peter_senior
Kör: Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad Medlem: 08 juli 2013
Mån 16 dec 2013 22:03 Svara med citat
GodSpeed skrev:
Brukar räcka gott att koka vatten i vattenkokaren och hälla sakta på, då brukar limmet mjukna så bra att du kan peta bort dom utan någon form av våldsamheter. Betydligt snällare metod än värmepistolen som det kan vara lätt att gå på för hårt med. Men bäst är såklart att beställa utan från början

Varmvatten är min metod också. Värmepistol är lätt att göra bort sig med. Fiskelina var något nytt, verkar vettigt, repar ju inte.

Seat Leon Cupra R -18 / A4 cab -05 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18
canyon
Kör: Golf 7 SC 1.2 TSI Ort: Kungälv Medlem: 16 augusti 2013
Mån 16 dec 2013 22:59 Svara med citat
Brukar köra lite med frugans hårtork funkar bra. Thumbs up
Duratec
Kör: Golf 7 GT 1.4 TSI 140 Ort: Finspång Medlem: 20 december 2012
Ons 18 dec 2013 6:55 Svara med citat
Peter_senior skrev:
Varmvatten är min metod också. Värmepistol är lätt att göra bort sig med. Fiskelina var något nytt, verkar vettigt, repar ju inte.

Precis, fiskelina är ett bra knep som jag nyttjat i minst 15 år för att ta bort emblem. Som sagt, den lämnar inga repor efter sig, och risken att skada lacken på något sätt är minimal. Thumbs up
SC-acke
Kör: Golf 7 1,2 TSI SC Ort: Stockholm Medlem: 19 januari 2014
Sön 19 jan 2014 14:51 Svara med citat
Hej, Ny här
Jag fick min Sportscombi levererad dagen före julafton så det blev en kul julklapp. (Iofs bara min i 3 år då det är en förmånsbil men kan nog tänka mig att köpa ut den för rätt pris då.) Hittills är jag supernöjd med allt.
När jag ser vad andra har valt för tillval är jag lite förvånad över att fler inte väljer förarassistanspaketet. Jag valde det mht att det ger ökad säkerhet för mina barn med sidokrockkuddar bak samt att min favo funktion från min tidigare Mondeo, keyless, ingår. Helt suveränt att bara ha nyckeln i fickan, stiga in och trycka på ”start”. Dessutom ingår Park assist, Light assist och Lane assist.

Lane assist är en superkul funktion som ”ser” sidomarkeringarna och håller bilen i rätt fil om föraren är ouppmärksam. Och det funkar faktiskt. Kör man med den adaptiva farthållaren och Lane assist kan man släppa ratten och läsa tidningen på väg till jobbet  Nä inte riktigt. Den kompenserar två gånger sedan piper den och stänger av sig och uppmanar föraren att ta över ratten. Dessutom måste den ”se” vägmarkeringarna för att fungera. Men det ger en inblick i vart bilkörandet är på väg med tanke på Volvos projekt med självkörande bilar i Göteborg.

Fokus när jag valde bil var max komfort och lastförmåga till minimal kostnad. Och det känner jag att denna bil ger mig. Förutom förarassistanspaketet valde jag, dragkrok, klimatkontroll, lastnät.
Jämfört med den Ford Mondeo HGV 2.0 Echofuel jag hade tidigare upplever jag inte SC:en som så mycket mindre. Man kan iofs inte sitta 5 bak längre sträckor men det var ju ingen nyhet. I övrigt spöar den Mondeon på alla punkter
Zoomer
Kör: Passat 7 TDI170/4M/DSG Ort: Södertälje Medlem: 24 oktober 2013
Tis 21 jan 2014 12:16 Svara med citat
Duratec skrev:
Precis, fiskelina är ett bra knep som jag nyttjat i minst 15 år för att ta bort emblem. Som sagt, den lämnar inga repor efter sig, och risken att skada lacken på något sätt är minimal. Thumbs up

Tandtråd är en annan variant som fungerar riktigt bra!
amullo
Kör: Golf 7 -14 GT 2,0TDI DSG Ort: Stockholm Medlem: 21 augusti 2013
Tis 21 jan 2014 13:14 Svara med citat
Har också kört fiskeline innan. Varmvatten var en ny metod! Skall provas.

//Anders
-14 Golf GT TDI DSG
-09 BMW 320d e91LCI Step M-sport
-10 Multistrada 1200s
Sida <  1, 2, 3