Forum - Golf 7 (13-19) - Nån som hört eller har Plug&play soundsystemet i Golf 7?

JohnnyMann
Kör: Golf 6 1,6 -10 Ort: Stockholm Medlem: 25 juni 2013
Fre 11 okt 2013 2:17 Svara med citat
Håll er borta från dessa lösningar, låter inte bra, MEN om ni envisas så finns det liknande subwoofers som kan monters i reservdäckets hålutrymme, så ni får behålla reservdäcket.
Sånt kan de montera på vilken ljudverkstad som helst för ca 1000:- monteringen
shootking
Kör: Golf 7 1.4 TSI -14 Ort: Enköping Medlem: 30 september 2013
Fre 18 okt 2013 13:40 Svara med citat
Nu har jag fått lådan imonterad i min bil Kan säga att om man älskar bas, då är detta en mycket bra lösning!

Basljudet är bra tycker jag. Inte släpigt, och inte rappt utan någonstans mittemellan. Mycket kraftig basåtergivning som kan leverera. Men ljudbilden blir allt annat än valbalanserad! För mycket bas för att vara i närheten av neutralt.

Som tur är gillar jag mycket bas. Ljudet verkligen "fyller" hela bilen, istället för innan att allt ljud kom framifrån!

Jag har bara åkt ett par mil med ljudet och jag kan tänka mig att ljudbilden ändras en aning när alla högtalare är inspelade. Fortfarande så känns diskant fram lite väl undedimensionerade, de känns vassa och "spricker upp" så fort jag höjer lite på volymen. Hoppas att de blir lite mjukare när de är inspelade.
shootking
Kör: Golf 7 1.4 TSI -14 Ort: Enköping Medlem: 30 september 2013
Fre 18 okt 2013 15:32 Svara med citat
Kan för skojs skull nämna att jag gjorde upp med säljaren av bilen att de skulle montera i den. Skulle enligt honom ta max 1 timme. När jag sedan lämnade in bilen och skulle hämta ut den igen så frågade de om jag hade fått något pris på monteringen. Berättade att säljaren lovat en timme. Mekanikern hade tydligen lagt ner 4 timmar, men de stod vid sitt ord och tog bara betalt för en timme.

Så ett tips, gör inte denna montering på löpande räkning!
JohnnyMann
Kör: Golf 6 1,6 -10 Ort: Stockholm Medlem: 25 juni 2013
Fre 18 okt 2013 15:47 Svara med citat
Du skall ju inte betala för en usel mekaniker.
Det tar bara en timme om man vet vad man gör!
dvxs
Kör: Golf 7 1,6 Ort: Göteborg Medlem: 18 juni 2013
Ons 29 jan 2014 17:39 Svara med citat
RikardC skrev:
Hej

Kan du berätta mera om installationen?
Vilka golvlister lossades?
Vart skall kabeln dras?
Vart skall kablarna skarvas in till infotainment boxen (framme i konsolen eller under något säte osv)?
Vet du om lådan är akriv eller om den drivs passivt av infotainment boxen?

Lossade golvlisten höger fram och höger bak. samt baksätets sittdyna lutade jag fram, och monterade ur handsfacket. I anvisningarna man får står det att man skall lossa hela baksätet, men det behövs inte.
Den skall bytas plats på vissa kontaker i infortainmentboxen. Är du osäker så lämna till en
Vw verkstad.
Det är en aktivbaslåda.
Sida <  1, 2