Forum - Golf 7 (13-19) - Hämtar ut en Golf Sportscombi Gt tsi på måndag :)

Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Tor 12 jun 2014 21:36 Svara med citat
Fick besked att vi ska hämta vår nya bil nu på måndag. Smile
Har läst en del på detta forum sen beställningen i April och blivit lite orolig över alla fel nya Golfen verkar ha.
Pipljud,gnissel från bakvagnen, vatten som läcker in.. Har kört en Golf gt 6 variant i nu tre år och den har gått bra. Även om jag blivit lite orolig över kamkedjans dåliga rykte.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Tor 12 jun 2014 23:58 Svara med citat
Om man tittar på andra märkesforum så klagar många över diverse fel. Dessutom får en del bagateller oerhörda proportioner. Där finns ju garanti.

Golf 7 är en riktig höjdare, det kan jag intyga. Du har valt rätt bil! Hoppas du blir nöjd med vagnen Very Happy.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Håkke
Golf 7 Alltrack17 Ort: Timrå
Fre 13 jun 2014 0:35 Svara med citat
Jag har haft min Golf GT tsi dsg ett år nu och är mycket nöjd.
Cribbe515
Golf 7 SC GT TDI 150 4M Ort: Karlskoga
Lör 14 jun 2014 18:25 Svara med citat
Jag har kört lite drygt 1000 mil på 7 månader med min Golf Sportscombi GT. Jag har inte haft anledning att uppsöka verkstad en enda gång och jag har inte drabbats av något av de problem det skrivs om i forumet. Och som Peter_senior skriver... det finns ju garanti om det skulle vara något.
sandberg80
Passat 7 Ort: Nyköping
Tis 17 jun 2014 8:41 Svara med citat
Jag har haft min 3 månader och är kanonnöjd. Har inte märkt av något problem alls. Tror absolut inte att det är en bil med många barnsjukdomar. Läs på vilket forum som helst för vilket bilmärke eller annan teknisk pryl som helst så får du huvudvärk och blir avskräckt. De som är arga hörs mest
GodSpeed
Golf 7 SC GT TDI150 4M Ort: Tranås
Tis 17 jun 2014 20:14 Svara med citat
Kört nästan 700mil på två månader och har än så länge inget alls att klaga på.
Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Tis 17 jun 2014 23:15 Svara med citat
Hej,bilen är kanon.skönt med dcc och mode select. Den är ett snäpp lyxigare än 6an. Påminner lite om min A4 b8 jag körde ett tag. Enda funderingen jag har är varför det är som filt i bakre hjulhusen? Har de missat att plasta in där? Kanske borde påpeka detta till möller bil?
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Ons 18 jun 2014 0:09 Svara med citat
Golfstream skrev:
Hej,bilen är kanon.skönt med dcc och mode select. Den är ett snäpp lyxigare än 6an. Påminner lite om min A4 b8 jag körde ett tag. Enda funderingen jag har är varför det är som filt i bakre hjulhusen? Har de missat att plasta in där? Kanske borde påpeka detta till möller bil?


Filt i bakre hjulhusen. Det har Audi och VW haft i många år. Det är syntetdämpnings-mtrl. Ska vara så. De är skruvade dit.

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18
Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Ons 18 jun 2014 7:59 Svara med citat
Ok. Aldrig tänkt på det tidigare. Har bara haft två Vag bilar en A4 b8 sedan och Golf 6 Gt variant. De var bu inte helt nya när jag köpte dem så jag har nog aldrig reflekterat över att det var så luddigt där bak😊.
Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Ons 18 jun 2014 8:00 Svara med citat
Dubbelpost
Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Tor 19 jun 2014 14:07 Svara med citat
När jag skulle öppna med keyless igår så lät det extra mycket när backspeglarna fälldes ut. Sen har sambon lite svårt med att det inte finns något att stoppa nyckeln i eftersom vi valt keyless.
Stringfellow
Golf 7 TDI 150 GT BMT Ort: Stockholm
Tor 19 jun 2014 19:21 Svara med citat
Golfstream skrev:
Fick besked att vi ska hämta vår nya bil nu på måndag. Smile
Har läst en del på detta forum sen beställningen i April och blivit lite orolig över alla fel nya Golfen verkar ha.
Pipljud,gnissel från bakvagnen, vatten som läcker in.. Har kört en Golf gt 6 variant i nu tre år och den har gått bra. Även om jag blivit lite orolig över kamkedjans dåliga rykte.


Den är helt fantastisk, ett enormt lyft från föregående versioner. Jag har kört 500 mil utan några problem.
Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Lör 21 jun 2014 22:31 Svara med citat
Körde till Stockholm idag och hälsade på släkt. Bilen är mycket tystare än 6an. Satt som passagerare bak på vägen dit men körde hem på kvällen (var lite trött på förmiddagen Smile. Golf 6 an bullrade betydligt mer i baksätet än denna.
Golfstream
Golf 7 SC GT TSi 2014 Ort: Eskilstuna
Lör 21 jun 2014 22:36 Svara med citat
Märkte förresten att efter regn så var det fuktigt på listen innanför vänster bakdörr samt droppar på insteget till baksätet.
Peter_senior
Golf 7 Alltrack -18 Ort: Halmstad
Sön 22 jun 2014 10:57 Svara med citat
Golfstream skrev:
Märkte förresten att efter regn så var det fuktigt på listen innanför vänster bakdörr samt droppar på insteget till baksätet.


Förmodar att du redan läst dörrläckage tråden.

Utdrag ur ett av mina inlägg:

” Jag gjorde vattentest idag. Dock så lät jag dörrarna vara öppna och hällde bara i bottendelen på rutan samt lite över handtaget så att det skulle rinna in vatten i dörren. Efter några minuter droppade det lite MELLAN DÖRR OCH PLASTKÄDSEL lite framför den röda inner reflexen som sitter i nederkant på klädseln. Samma sak på bägge sidor. Det är som jag misstänkte på min bil, innerplåten försluter inte som den ska eller så läcker det i någon genomföring.”

Senare så demonterade jag bägge dörrklädslarna och konstaterade att det återstod en liten läcka från nedre nitarna i högtalarstosarna.

http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=43557&postdays=0&postorde r=asc&start=0

Seat Leon Cupra R -18 / Golf Alltrack 1.8 TSI DSG -18 / Skoda Fabia -18