Forum - Bilstereo - Bakhögtalare låter ej

jrsjanne
Kör: Golf 4 1.4 -02 Ort: Sundsvall Medlem: 09 april 2014
Ons 09 apr 2014 16:29 Svara med citat
Jag har precis köpt en golf 1,4 -02 (2 dörrars). När jag rattar in att allt ljud ska komma bakifrån på stereon så låter det inte ett dugg...Det sitter "högtalarnät" i sidorna, men kan det vara så att det bara är för syns skulle och att det inte finns några högtalare där under?
Vad skulle det annars kunna vara för fel?

Tacksam för svar!
danlev
Kör: VW Jetta 1,8 RP LX-84 Ort: Ockelbo Medlem: 05 juni 2012
Ons 09 apr 2014 16:48 Svara med citat
Kabel brått någonstans eller klapp kontakt, bara felsöka Smile
KINGEN
Kör: Golf 4 Variant 2.0 Ort: Rättvik Medlem: 15 januari 2010
Fre 26 sep 2014 18:49 Svara med citat
När vi ändå är inte på högtalare som inte låter, stängde av bilen och gick och handlade i 10min. När jag kom tillbaka och skulle åka märkte jag att ljudet försvunnit helt men att alla andra knappar funkade och stereon startade som vanligt. det är en eftermonterad Kenwood KDC-BT92SD stereo och golf4 orginalhögtalare utan steg. Har inte dragit några nya kablar till stereon utan det är orginal sedan fabrik. Frågar innan jag river ur stereon. Smile
danlev
Fre 26 sep 2014 18:52 Svara med citat
Prova koppla bort batteriet ett tag fungerar inte det så är det nog bara börja skruva Smile
Grandell79
Kör: Golf 4 1.9 TDI Ort: Mjölby Medlem: 12 juli 2012
Fre 26 sep 2014 22:17 Svara med citat
Jrsjanne, inte säkert att det sitter original bak
Danlev: Kan va någon kortis på en kabel. stereon går då in i safety o då försvinner ljudet medans allt annat funkar.
Testa o koppla bort en högtalare i taget.
Olof
Kör: Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv Medlem: 25 mars 2010
Fre 26 sep 2014 23:15 Svara med citat
KINGEN skrev:
När vi ändå är inte på högtalare som inte låter, stängde av bilen och gick och handlade i 10min. När jag kom tillbaka och skulle åka märkte jag att ljudet försvunnit helt men att alla andra knappar funkade och stereon startade som vanligt. det är en eftermonterad Kenwood KDC-BT92SD stereo och golf4 orginalhögtalare utan steg. Har inte dragit några nya kablar till stereon utan det är orginal sedan fabrik. Frågar innan jag river ur stereon. Smile

Det är inte så enkelt som en mute-knapp?
En del stereo-apparater har även en kabel på baksidan för mute när man ansluter en bil-telefon, för att få det ljudet i högtalarna.
KINGEN
Lör 27 sep 2014 11:20 Svara med citat
Olof skrev:
Det är inte så enkelt som en mute-knapp?
En del stereo-apparater har även en kabel på baksidan för mute när man ansluter en bil-telefon, för att få det ljudet i högtalarna.

Har ingen sån kabel däremot en AUXingång på baksidan men den glömde jag koppla in när jag satte i stereon. Angående MUTE så har jag ingen sån knapp heller, men jag har märkt att på min TV och stereon i lastbilen så funkar MUTE på så sätt att även om du tryckt på den så går ljudet ingång när du rör volymknappen. För att man inte ska kunna höja utan att ljudet följer med, annars skulle man ju bli döv om man trycker på MUTE med volymen uppställd. Smile Ska testa koppla bort batteriet innan jag river lös dörrsidorna och kopplar bort en högtalare i taget. Vet att det sitter två säkringar baktill på stereon, kan en av dom ha gått? En säkring till högtalarna och en till det andra på stereon
KINGEN
Lör 27 sep 2014 17:47 Svara med citat
Kopplade bort batteriet ett tag och nu funkar det, tack för hjälpen Very Happy
danlev
Lör 27 sep 2014 17:59 Svara med citat
Sa ju det Wink