Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Ahu maskin i mk2 diesel, frågor om elsystem..

Golf2Tdi
Kör: Golf 2 1,6D Ort: Robertsfors Medlem: 27 november 2013
Ons 27 nov 2013 15:57 Svara med citat
Blev nyligt ägare till en halvsunkig golf 2 diesel 85a, med en halvtrött 1,6d under locket, har hunnit köra snart 200 mil med den och ligger på ca 0,65 i förbrukning, börjar redan vara less på bilen för den är lagomt trött o slö, har en passat tdi 95a som står, med en Ahu motor från en vento 97, planen var att lägga ner den motorn i golfen för att få en trevligare bil att åka med, det mekaniska är inga problem det löser jag på en kväll eller 2, däremot elen är jag lite fundersam på, har en lös kabelhärva till motorn från en passat jag skrotat förut, även passaten som ska donera motorn är UTAN IMMO/STARTSPÄRR så tänkte använda den styrenheten så är det ju ett litet problem mindre Smile

Frågan är då, Ni som satt ner Tdier i mk1 o mk2, och använt elektroniken, hur har ni löst detta? är ju säkert 15-20 kablar som ska in bakom passatens elcentral, visserligen är ju endel av dessa kablar till andra funktioner, men vad behöver kopplas in för att motorn skall gå, och vad kan man klippa bort? någon som ruvar på ett elschema på detta? har sökt sönder både google och diverse forum men hittar inget av värde! Tack på förhand/Björn Smile
Golf2Tdi
Kör: Golf 2 1,6D Ort: Robertsfors Medlem: 27 november 2013
Ons 27 nov 2013 21:43 Svara med citat
Kan säga att jag förmodligen löst problemet på egen hand, motorn är uppstartad med en lös härva så vet vad som behövs, dock är jag fortfarande osäker på glödningen då reläet till den verkar sitta i bilens elcentral vilken jag inte kommer använda mig av, så jag letar fortfarande elschema så man slipper åka med epaglödning (tryckknapp) antar att golfens relä inte går att använda, den glödar väl för länge ?
hellaflush
Kör: Golf 4 GTI 99 Ort: Östersund Medlem: 13 oktober 2013
Lör 04 jan 2014 18:55 Svara med citat
Vill du berätta hur du gjorde? håller och på och skicka ner en td, men kikar på tdi också med elgas osv.
hellaflush
Kör: Golf 4 GTI 99 Ort: Östersund Medlem: 13 oktober 2013
Lör 04 jan 2014 18:56 Svara med citat
Vill du berätta hur du gjorde? håller och på och skicka ner en td, men kikar på tdi också med elgas osv.
Evil_caddy
Kör: Golf 2 1,8 Ort: Bjurholm Medlem: 15 april 2015
Tor 16 apr 2015 19:59 Svara med citat
Jag håller på att bygga ner en td i min bensinare å skulle vilja veta vad de e jag måste ha för att få igång bilen . Alltså i elsystems väg . El schema eller nått