Forum - Bilstereo - Högtalare golf 3 -92

lidingo3
Golf 3 Ort: Lidingö
Lör 26 sep 2015 11:16 Svara med citat
Tja Very Happy
Har en golf 3a från -92 tänkte byte ut högtalarna. I nuläget har jag bara 2 fram i brädan men har sett att man ska kunna ha några vid bakluckan också?

Tänkte kolla om någon har koll på hur stora alla högtalare kan vara?
ultima
Golf 4 GTI -00 Ort: Norrköping
Lör 26 sep 2015 19:20 Svara med citat
Sitter ju även i dörrarna (bakdörrarna brukar väl dock kunna vara tomma från början) så om du vill fixa bättre ljud är det bara börja med att fixa ett bra 6,5" kit med mellanregister/diskanter för brädan.
Vad du än gör, sätt för f*n inte in högtalare bak i bilen (ex: hatthylla). Ljud förutom bas ska komma framifrån. För många förstör med 6x9or i hatthyllan.
lidingo3
Golf 3 Ort: Lidingö
Lör 26 sep 2015 19:44 Svara med citat
ultima skrev:
Sitter ju även i dörrarna (bakdörrarna brukar väl dock kunna vara tomma från början) så om du vill fixa bättre ljud är det bara börja med att fixa ett bra 6,5" kit med mellanregister/diskanter för brädan.
Vad du än gör, sätt för f*n inte in högtalare bak i bilen (ex: hatthylla). Ljud förutom bas ska komma framifrån. För många förstör med 6x9or i hatthyllan.


Ok tack. Jag har bara framdörrar i min så det kanske är lite annorlunda? Jag kollade där bak på bilen och liksom på kanterna som sitter fast bredvid hatthyllan som fälls upp så finns det ett ''uttag'' som är typ 3*4'' så antog att det var för något mindre, dock kan jag inte hitta någon info någonstans om det...