Forum - Foto & Video - FAAAAN den vill jag ha

boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Ons 12 feb 2014 21:23 Svara med citat
God daaaaaamnnnnn we've got a situation here villll ha den vilken Motor Thumbs up (de är bättre än mega låga bilar med felinställda hjulvinkar och rostiga huvar m.m )


http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Offtopic till Foto & Video
Petta
Kör: Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång Medlem: 25 september 2010
Lör 15 feb 2014 10:59 Svara med citat
boster skrev:
God daaaaaamnnnnn we've got a situation here villll ha den vilken Motor Thumbs up (de är bättre än mega låga bilar med felinställda hjulvinkar och rostiga huvar m.m )

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_3295508271&featu re=iv&src_vid=FIa_drJsKlY&v=dElFiQcLsp8


Haha där ligger man efter med ca 1000 HK Very Happy hyfsat kapabel ABF motor man har egentligen. Så jäkla rätt å ha den i stock utseende

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
etanol
Kör: Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp Medlem: 23 januari 2008
Lör 15 feb 2014 11:25 Svara med citat
Det var rätt bra drag i den etanolspisen ja... Thumbs up
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Lör 15 feb 2014 11:32 Svara med citat
etanol skrev:
Det var rätt bra drag i den etanolspisen ja... Thumbs up


jepp i Bra trimade motorer så är etanol bra Thumbs up de går att mos på mera

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
etanol
Kör: Sharan VR6 4motion -04 Ort: Tierp Medlem: 23 januari 2008
Lör 15 feb 2014 13:02 Svara med citat
Jo speciellt trimmade motorer kan man som sagt använda dessa 104 Oktan fullt ut... Det är mer än väl bevisat... Dancing
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Lör 15 feb 2014 19:21 Svara med citat
etanol skrev:
Jo speciellt trimmade motorer kan man som sagt använda dessa 104 Oktan fullt ut... Det är mer än väl bevisat... Dancing


jepp men i en original är det bortkastat de blir dyrare än med bensin när man bör byta olja vid 500-700mil med E85 och 30-40% mera sås. sen tar sopa pumpen stryk m,m

om det är en trimad motor med E85 eller E100 då kan man blanda i ricinolja då tar inte dom så mycket stryk men då kör man oftas utan kat men man bör i bland köra med ren bensin

mera om detta finns på sävar turbo

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
lejon74
Kör: Ingen VW Ort: Sölvesborg Medlem: 26 maj 2011
Lör 15 feb 2014 20:15 Svara med citat
Ja för att ha gått 28 000 mil kan han nog inte klaga på prestandan.... Smile

-Det enda han verkar behöva är fler växlar, och troligtvis mer downforce

(skulle ju visserligen vara intr. att veta vad den går för under 5000+ varv, då det verkar va där han lägger sig innan han drar den...).........
Helt klart en skön mk2 hursomhelst!!
MiWi
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 30 oktober 2010
Lör 15 feb 2014 20:48 Svara med citat
Ni ser alla deras bilar här:

http://www.boba-motoring.de/

Deras Colt med 900 hkr+ är inte dum den heller, inte heller deras DSG Mk1 med 1000 hkr+ eller varför inte deras Mk2 AWD med 1,8-litersmotor samt 1013 hkr?

Golfen i videon har inget ABF-block utan använder ett dieselblock (1,9 TD 1Z) med KR 16v-block.
Gnuet
Kör: Golf 7 GTD -16 Ort: Stockholm Medlem: 22 maj 2011
Sön 16 feb 2014 12:11 Svara med citat
Saaaatan Very Happy

sometimes i drive for no reason at all.
lunna
Kör: Golf 1 GL 83 Ort: Ystad Medlem: 22 februari 2009
Sön 16 feb 2014 22:14 Svara med citat
Golfen i videon har inget ABF-block utan använder ett dieselblock (1,9 TD 1Z) med KR 16v-block.
Vilket block var de nu michl:p

Mk2 16v real power
lejon74
Kör: Ingen VW Ort: Sölvesborg Medlem: 26 maj 2011
Mån 17 feb 2014 0:01 Svara med citat
Självklart har han skrivit/menat 16v TOPP, om de va de du mena.... det är ju inte så vanligt med bilar med två block Smile
Fanns ju dock en ABT audi TT med maxad turbomotor fram och en bak, den var väl med rätt snabb för sin tid, runt 400 gjorde den nog, varför nöja sig med dubbelturbo för jämn effekt när man kan ha dubbelmotor Smile
lunna
Kör: Golf 1 GL 83 Ort: Ystad Medlem: 22 februari 2009
Mån 17 feb 2014 8:27 Svara med citat
Ja förstod nästan de med:) men bara lite så förvirrad läsning av ig igårSmile

Mk2 16v real power
MiWi
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 30 oktober 2010
Mån 17 feb 2014 20:14 Svara med citat
16v-topp menar jag givetvis. Smile
Sweeper
Kör: Golf 2 GTI 16V ABF -89 Ort: Kävlinge Medlem: 28 juni 2009
Ons 19 feb 2014 16:35 Svara med citat
Varför tog de diesel block?

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
boster
Kör: Golf 3 GTI 96/03 16v/20v Ort: Ludvika Medlem: 18 oktober 2009
Ons 19 feb 2014 17:17 Svara med citat
Tror de är tjockare cylinderfoder i dom blocken de är bra vid höga ladd bar mellan 3-4 bar ladd Thumbs up

http://www.garaget.org/?car=162363
Golf 3 16v Gti 96 & Golf 4 20v Gti 03 & Golf 4 1,6 99
Sweeper
Kör: Golf 2 GTI 16V ABF -89 Ort: Kävlinge Medlem: 28 juni 2009
Ons 19 feb 2014 22:36 Svara med citat
Där ser man Smile

A quality ABF conversion would eat a VR6 alive in any situation other than a drag strip.
Gambino
Kör: Golf 5 1.9 TDI -05 Ort: Halmstad Medlem: 05 februari 2016
Tor 25 feb 2016 13:27 Svara med citat
Jäklar vilket drag! Shocked

The only disability in life is a bad attitude // Scott Hamilton