Forum - Evenemang - Bug Run 2016

Bobby
Kör: Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm Medlem: 23 november 2013
Lör 04 jun 2016 13:49 Svara med citat
Jag tänkte puttra ned från Stockholm lördag eller söndag beroende på vädret, någon mer som har planerat att göra samma sak? Vore kul att åka i gemensam trupp Regular Smiley
loadmaster
Kör: Golf 1 GTI -83 Ort: Stockholm Medlem: 20 augusti 2015
Tor 09 jun 2016 18:34 Svara med citat
Bobby skrev:
Jag tänkte puttra ned från Stockholm lördag eller söndag beroende på vädret, någon mer som har planerat att göra samma sak? Vore kul att åka i gemensam trupp Regular Smiley

Jajamen Bobby, jag åker från norra Sthlm runt kl 7 på Lördag. Får tyvärr inte ihop min Mk1 efter vintern/vårens omfattande renovering och lack, så jag får tar min Mk5 Gti istället. Trist och tråkigt, men det jag har kvar är typ bränslepump, dörrar, huv och baklucka. Har slitit dag och natt sista dagarna men nu ger jag upp. Murphy har varit stamgäst i garaget sista tiden..

Var åker du ifrån?

Golf GTI Mk1 -1983
Bobby
Tor 09 jun 2016 18:38 Svara med citat
Tråkigt att inte hinna få ihop ettan, du får sikta på nästa år istället Regular Smiley Det lutar nog att jag åker på söndagen nu faktiskt, lite på grund av vädret och för att jag tror det är den bästa av dagarna att besöka evenemanget på.
loadmaster
Tor 09 jun 2016 18:46 Svara med citat
Aha, vädret såg ok ut på Lördag också, men antar att du siktar på utställningen på Söndag.
Jag tänkte åka på frukostträffen i Augusti här i Sthlm (tror det var 20 aug?) , vi får ses då och snacka Golf istället?

Golf GTI Mk1 -1983
Bobby
Tor 09 jun 2016 18:49 Svara med citat
Ja det blir nog så. Det är frukostträff nu på lördag också Regular Smiley

http://www.klassiker.nu/traffar/klassikers-traffar/frukostklubben-nu-p a-lordag
loadmaster
Mån 13 jun 2016 9:36 Svara med citat
@ Bobby, var du på utställningen på Söndagen? Tog du några bilder?
Jag var nere en sväng på Lördagen och kollade lite bankörning och lite dragrace. Men det var otroligt blekt, få ekipage, lite folk, endast 5-6 bilar körde dragrace. Sist jag var på BR var 2004 och då var det smockfullt, och större utbud på fina bilar. Nu var det ingenting. Såg en fin original silver Mk1 i GTI paraden, och någon grön Mk 1 stod där också.

Golf GTI Mk1 -1983
blackbird
Kör: Passat 6 tdi sport -08 Ort: Vimmerby Medlem: 08 februari 2010
Mån 13 jun 2016 9:52 Svara med citat
Ja Det har blivit mkt mindre bilar de senaste åren tyvärr Förr var det fullt på alla håll både strippen och utställningen
loadmaster
Mån 13 jun 2016 9:54 Svara med citat
Det är väl antagligen för att de skapat ett gäng liknande evenemang med Bug Run wet, classic och allt vad de nu heter. Säkert bra att det finns nåt för alla, men BR känns urvattnat tyvärr. Inte värt entrepengen kan jag tycka.

Golf GTI Mk1 -1983
G60_Stenlund
Kör: Golf 2 G60 Ort: Stockholm Medlem: 30 november 2006
Mån 13 jun 2016 10:40 Svara med citat
Samt att kurvan är borta. Ja var där, åker dit för att träffa folket man bara träffar 1 gång om året. Hade jävligt kul iår igen.
Dalarna
Kör: Golf 7 Alltrack 1.8TSI -17 Ort: Gävle Medlem: 28 juli 2009
Tis 14 jun 2016 15:10 Svara med citat
Var ner för tredje gången totalt, förra gången var 2011, och vilken enorm skillnad på evenemang. Kändes väldigt urvattnat, tråkigt då BR verkligen var kul tidigare år! Full fart på banan och strippen var knökfull, nu var det totalt tomt och samma bil kunde köra själv flera gånger utan något motstånd.

Sen så är det väldigt synd på Kurvan, som tidigare sagt, då Partycampingen kändes utspridd och bara fel nu.

Något jag även reagerade på var den enorma tillströmningen av andra märken som jag inte märkte tidigare år, då var dom hårdare på märkeskontrollen. Nu åkte bl.a. ett gäng Opel, Skoda och Volvo runt på området. Fanns även ett gäng Chevrolet och lite annat som störde i den "rena" VW-miljön! Tråkigt för eventet!