Forum - Golf 3 (92-99) - Fläktreglage, taklucka. Golf mk3 -92

bexinator
Golf 3 vr6 -92 Ort: Järfälla
Tor 29 sep 2016 19:53 Svara med citat
Har köpt mig en golf mk3 -92, vr6 (tyskimport om det är av vikt). Men det är några saker som inte fungerar i den.

1. Fläktreglaget. Det kommer luft ur spjällen i bilen (termostatet fungerar, så går att reglera värme), men det går inte att vrida på själva reglaget för hur mycket det ska blåsa. Min teori är att någon tidigare ägare vridit den lite för långt och haft sönder någonting, Men jag kan ingenting om bilar så jag kan vara helt ute och cykla Wink

Bild
Bild
Bild

Så här ser reglaget ut. Det går att vrida ca 1-2 cm fram och tillbaka, men sedan tar det stopp. Är detta något som går att fixa eller måste hela värmedelen bytas ut?

2. Takluckan krånglar. Det går inte att dra bak takluckan alls, utan den tiltar bara framåt eller bakåt. Den verkar inte heller hitta läget när den är helt stängd, utan man får chansa och trycka lite fram och tillbaka. Det gör ju att risken för att fukt hittar in blir stor Sad Det händer även ibland att den öppnar sig av sig själv. Om jag parkerat på kvällen, med takluckan stängd, så har det hänt att den glipat öppen på morgonen efter. Samma fråga här, går det att fixa eller måste jag börja riva ner innertak och byta en massa grejer?

Jag är inte särskild bilkunnig, men jag har både sambo och svärfar som är duktiga på att meka, så diverse svar kommer att vidarebefodras till dessa karlar Wink[/gallery]