Kopplingen verkar slira och lukta bränt, så jag behöver säkert byta. Undrar vilken låda som sitter i 02x eller 08x? Hur tar jag reda på det? Är det bara en wirejustering som behövs, isf hur gör jag?
Kopplingen verkar slira och lukta bränt, så jag behöver säkert byta. Undrar vilken låda som sitter i 02x eller 08x? Hur tar jag reda på det? Är det bara en wirejustering som behövs, isf hur gör jag?
Beror på vilken motor som sitter i. Är det 'polomotorn' är det 'pololådan, är det tex vanlig 1.8 är det 020 låda och är det 2.0 16v eller vr6 är det 02A låda, sedan finns det ju två olika syncrovarianter....
Är det 020 så är det troligen självjusterande vajer (där självjusteringen brukar kunna gå sönder) och 02A så är det mest troligt hydralisk manövrering av kopplingen.
Då bör du ha 020 lådan. Precis som föregående talare säger så är det självjusterande wire på dessa som brukar krångla.
Kolla så att wiren har rätt avstånd vid kopplingsarmen, alternativt justera uppe vid torpeden.
Annars så är det ny wire som gäller.
I min verkstad bygger jag vad jag vill, när jag vill.
För att det är kul.