Forum - Golf 6 (09-13) - RCD 510

CharlesJJ
Golf 6 TDI105 Ort: Falköping
Tis 31 jan 2017 22:25 Svara med citat
Hej!

Har en Golf -11 med en RCD 510 med CD växlare. Tyvärr har CD växlaren hängt sig och det går inte mata ut skivorna (Internal disc error) Det går dock att byta och spela skivor. Har försökt att få hjälp av verkstaden för reparera eller att åtminstone få ut skivorna men de är totalt ointresserade att hjälpa till eller tipsa om vart man ska vända sig..
Någon som har någon erfarenhet av detta?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Tis 31 jan 2017 22:45 Svara med citat
CharlesJJ skrev:
Hej!

Har en Golf -11 med en RCD 510 med CD växlare. Tyvärr har CD växlaren hängt sig och det går inte mata ut skivorna (Internal disc error) Det går dock att byta och spela skivor. Har försökt att få hjälp av verkstaden för reparera eller att åtminstone få ut skivorna men de är totalt ointresserade att hjälpa till eller tipsa om vart man ska vända sig..
Någon som har någon erfarenhet av detta?

Kontakta VOLKSWAGEN GROUP Sverige och berätta om ditt problem och vilken verkstad det är som inte vill hjälpa dig. Här finns ett formulär att fylla i:
http://www.volkswagengroup.se/sv/Kontakt/Kontaktformular-VOLKSWAGEN-GR OUP-Sverige/
CharlesJJ
Golf 6 TDI105 Ort: Falköping
Mån 06 feb 2017 21:09 Svara med citat
Får väl testa detta. Har vänt mig till två olika VW verkstäder och den ordinarie hade inget svar trots att jag försökte två gånger. Till sist hänvisade dom mig till en nån liten tv reparatör... När jag inte fick någon assistans där så kontaktade jag en annan firma och där fick jag bara svaret att det bara är att köpa en ny enhet. När jag sedan frågade vad det kunde tänkas kosta och hur jag skulle kunna få ut skivorna så fick jag inget svar. Dvs återigen ointresse att hjälpa kunden...
Har inte haft VW innan men jag måste säga att kundservice inte är deras starka sida. Så risken är stor att jag inte köper en ny bil VW..
irbanur
Passat 6 CC Ort: Sundsvall
Tis 07 feb 2017 19:09 Svara med citat
Tips: fråga lite passivt-agressivt på deras facebooksida.. I stil med:

"Hej, jag har varit i kontakt med två auktoriserade verkstäder om min trasiga RCD510, ingen av dem har varit vidare villiga om att ens svara på om det går att laga. Är det normalt serviceförfarande från en VAG-verkstad?"

Utöver det: att byta enhet är inte vidare svårt. Bara en fråga om att ta bort trimmen runt stereon, skruva ur 4 skruvar, plocka ur enheten, koppla loss snabbkopplingen och antennerna på baksidan. Koppa in den nya, skruva fast och sen på med trimmen igen. Och få ur skivorna; fram med mejsel och skruva och bänd på allt du hittar. Very Happy

Bildyslektiker, men jag kan googla.