Forum - Golf 7 (13-19) - Bilens bensinvärmare starta automatiskt ?

GT4-R
Golf 7 sc DSG och Tiguan Ort: Gävle
Sön 26 nov 2017 20:11 Svara med citat
2016 bensin golf

Märkte idag när jag skulle flytta bilen in i garaget att värmaren hade starta av sig själv.

Den ända jag gjorde var att jag drog värmereglaget till max sen när jag stängde av bilen så hördes det att bensinsvärmaren var på. Sen stängdes av.

Knappen inne i bilen lyste ej. Så är det så att ” datan” startar bensinvärmaren själv när man drar värmereglaget till Max?

Brukar aldrig flytta bilen kall kort bit å kör man så hör jag ej att värmaren gått igång själv.

Love my SC dsg med bensinvärmare🤠
Helmut.K
Ingen VW Ort: Köping
Sön 26 nov 2017 21:57 Svara med citat
GT4-R skrev:
2016 bensin golf

Märkte idag när jag skulle flytta bilen in i garaget att värmaren hade starta av sig själv.

Den ända jag gjorde var att jag drog värmereglaget till max sen när jag stängde av bilen så hördes det att bensinsvärmaren var på. Sen stängdes av.

Knappen inne i bilen lyste ej. Så är det så att ” datan” startar bensinvärmaren själv när man drar värmereglaget till Max?

Brukar aldrig flytta bilen kall kort bit å kör man så hör jag ej att värmaren gått igång själv.

Har du ecc (klimatanläggning)?
På min bil, som har klimatanläggning och tre justeringsrattar i mittkonsolen, kan jag trycka på "Meny" på mittenratten och därefter välja inställningar längst ner till höger på skärmen. Där kan man välja/välja bort automatisk kompletteringsvärme. Jag har valt bort detta eftersom värmaren då startar så fort jag startar motorn och när det behövs värme. Inte bra för värmaren när man startar och kör bilen en kort stund. Jag har också bensinmotor som snabbt avger kupévärme men på en diesel kan det säkert vara skönt med lite automatisk tillskottsvärme när det är kallt ute
GT4-R
Golf 7 sc DSG och Tiguan Ort: Gävle
Mån 27 nov 2017 6:52 Svara med citat
Har manuell ac/fläkt men jag ska kolla om det går att ändra i inställningar. Haft bilen i drygt ett år och tänk att man först nu märkte detta

Love my SC dsg med bensinvärmare🤠