Forum - Golf 7 (13-19) - Fälla framsäte

paploo
Golf 7 1.0 TSI -17 Ort: Gislaved
Lör 31 mar 2018 19:43 Svara med citat
Är det någon som vet, helst bilder eller videoklipp hur sjuttan man fäller passagerarsätet. Jag har försökt som instruktionsboken säger men inget händer.
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Sön 01 apr 2018 20:16 Svara med citat
Detta var märkligt!? Vad är det som strular? Jag drar bara upp flärpen vid yttre nackskydd och drar fram baksätets ryggstöd? Eller menar du passagerarstolen fram? I så fall har du 2 dörrars kaross? Annars nääää...då går det inte?
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Sön 01 apr 2018 21:53 Svara med citat
Utomlands verkar det säljas bilar där man kan fälla fram det främre sätet, man jag tror inte att några svensksålda bilar kan göra detta.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 01 apr 2018 23:10 Svara med citat
Mranderz skrev:
Detta var märkligt!? Vad är det som strular? Jag drar bara upp flärpen vid yttre nackskydd och drar fram baksätets ryggstöd? Eller menar du passagerarstolen fram? I så fall har du 2 dörrars kaross? Annars nääää...då går det inte?

Passagerarsätet = höger fram
Förarsätet = vänster fram
Baksätet = soffan där bak
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Sön 01 apr 2018 23:17 Svara med citat
Ahaha viktigpetter där! Även ett baksäte är ett säte för passagerare=passagerasäte! Passagerarstol är väl mer korrekt? Razz
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Sön 01 apr 2018 23:19 Svara med citat
Å andra sidan...en stol är väl också ett säte...förvirrande...hur var frågan nu igen?
paploo
Golf 7 1.0 TSI -17 Ort: Gislaved
Sön 01 apr 2018 23:47 Svara med citat
Blev intressant tolkning Regular Smiley enligt instruktionsboken kan främre passagerarsätet fällas, spak finns. Har en fyradörrarsbil (om man inte räknar bakluckan). Kan vara så att detta av någon anledning ej finns på de svenska bilarna?
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Mån 02 apr 2018 8:43 Svara med citat
Det jag hittat är att man i England kan fälla sätet vänster fram om man har SE istället för S paketet på sin bil. Den här finessen finns kanske bara på högerstyrda bilar, för det står mycket litet om det på nätet.
benkar
Golf 7 1.2 SC -16 Ort: Stockholm
Mån 02 apr 2018 8:59 Svara med citat
paploo skrev:
Blev intressant tolkning Regular Smiley enligt instruktionsboken kan främre passagerarsätet fällas, spak finns. Har en fyradörrarsbil (om man inte räknar bakluckan). Kan vara så att detta av någon anledning ej finns på de svenska bilarna?


-"Ryggstöd, fällbart på passagerarstolen fram" ser ut vara ett tillval. (?)

Instruktionsboken är väl samma oavsett vilka tillval som gjorts, finns i min med en lång rad instruktioner för prylar/funktioner som inte finns i min Golf.
Blåbäret
Golf 7 GTI -14 Ort: Nyköping
Mån 02 apr 2018 9:04 Svara med citat
Här hittade jag en instruktionsbok på nätet där detta nämns. http://www.vwgolf.org/folding_the_front_passenger_seat_backrest_forwar ds-99.html

Jag prövade precis i min GTI och jag kan inte fälla sätet höger fram. Men min bil har en ratt istället för en spak för ryggstödsinställningen.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Mån 02 apr 2018 9:59 Svara med citat
Mranderz skrev:
Ahaha viktigpetter där! Även ett baksäte är ett säte för passagerare=passagerasäte! Passagerarstol är väl mer korrekt? Razz


Mranderz skrev:
Å andra sidan...en stol är väl också ett säte...förvirrande...hur var frågan nu igen?


Laughing Laughing Laughing Rubriken säger "Fälla framsäte"
spekulanten
Golf 7 1.2 Ort: Vänersborg
Mån 02 apr 2018 13:33 Svara med citat
Tillval som kostar 2000, men värt varenda krona. Jag lastar lätt drygt 2 m långa paket och sover bekvämt i bilen när så behövs.
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Mån 02 apr 2018 16:10 Svara med citat
candyweiss skrev:
Laughing Laughing Laughing Rubriken säger "Fälla framsäte"


Tusan också! Poäng till dig! Liar
ludde28
Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm
Mån 02 apr 2018 22:13 Svara med citat
Vet ej hur det är på mk7,5, men på mk7 var det tillval.
tur-ture
Golf 7 CHPA/DQ200 Ort: Mölndal
Tis 03 apr 2018 8:28 Svara med citat
Det är väl bara att ta fram VCDS och programera in funktionen? Dancing

· · · – – – · · ·