Forum - Golf 5 (04-08) - VEM KAN MAN LITA PÅ ?

Räven2017
Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken
Tis 15 maj 2018 0:09 Svara med citat
Thumbs down
Min Golf FSI 1,6 - 2004 började krångla för en månad sen. Oljetryckslampan börja blinka rött. Stannade bilen och förstod att jag inte skulle köra den , det var ju en varningslampa .Jag hade fått en tid för oljebyte dagen efter ?
Ringer Bilmetro i Sandviken som har fullt , och inga mer tider ? Hittar en Mekonomen verkstad och får en tid.
Gubben parkerade bilen utanför verkstaden och gjorde ingenting på 4 dar, sen ringer han bara o säger ......ne du jag vill inte laga din bil " ??? Du får hamta den nu ? Falk som jag har ett Avtal med vägrar att hämta bilen , och gubben kan inte ge mig de felkoder som han säger att han har.
Bilen har stått hemma i 3 månader nu , jag undrar kan va så att det är stopp o oljesilen. kan det va lagren , eller kan det va katalysatorn, då den lampan lyste ?
En säger att det troligen är lagren, en att det troligen är stopp i oljesilen, den andra säger katalysatorn ?????

Ser fram emot ett svar.

CRISTA
a128
Golf 6 CAXA /MQ200 Ort: Karlskrona
Ons 16 maj 2018 8:22 Svara med citat
Har den gått länge mellan oljebyterna ?
om silen är igenkleggad och den ska tas bort kan det vara ide att byta ut den till senaste versionen (03C115251AE)

läs av felkoder själv:
universal:
https://www.kds-online.com/Shop6a/catalog/product_info.php/diamex-dx65 -handheld-p-2345
för vag -bilar:
https://www.ebay.com/sch/eBay-Motors/6000/i.html?_from=R40&_sop=15&_nk w=U281

En VW går aldrig sönder, den upphör bara tillfälligt att fungera
Räven2017
Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken
Tor 17 maj 2018 23:10 Svara med citat
Hej !
Bilen har inte gått långt mellan oljebytet 2017 - mars - 2018. Tiden hade jag fått från Verkstaden som utförde oljebytet 2017.
Dessutom verkar det som om någon varit på bilen då jag varje morgon då jag skulle starta bilen fungerade inte batteriet. Och radion stod på trots att jag stängt denna ? Har för att ser finns sändare som kan öpppna bilen utan nycklar ? Hal helt klart märkliga grannar så man vet inte ?

Crista
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 20 maj 2018 10:34 Svara med citat
Räven2017 skrev:
Hej !
Bilen har inte gått långt mellan oljebytet 2017 - mars - 2018. Tiden hade jag fått från Verkstaden som utförde oljebytet 2017.
Dessutom verkar det som om någon varit på bilen då jag varje morgon då jag skulle starta bilen fungerade inte batteriet. Och radion stod på trots att jag stängt denna ? Har för att ser finns sändare som kan öpppna bilen utan nycklar ? Hal helt klart märkliga grannar så man vet inte ?

Tror nog att du har andra problem också, och då ska du inte gå till en bilmekaniker Shocked
Räven2017
Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken
Sön 20 maj 2018 20:44 Svara med citat
Donator Candyweiss . heter du kanske Tommie .......................... DU ÄR ANMÄLD ! Stoppa in den j........ Tiiguain ........ och köp en ny Kreditbil i stället !

Crista
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 20 maj 2018 20:50 Svara med citat
Räven2017 skrev:
Donator Candyweiss . heter du kanske Tommie .......................... DU ÄR ANMÄLD ! Stoppa in den j........ Tiiguain ........ och köp en ny Kreditbil i stället !

Jag är så jäkla nöjd med Tiguanen och bil köper jag absolut inte på kredit Thumbs up

Kanske din favorit?
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Sön 20 maj 2018 21:03 Svara med citat
Är detta verkligen rätt forum för att göra reklam för kreditköp?