Forum - Golf 3 (92-99) - Problem med styrning

Sjrw
Passat 3 G60 Ort: Stockholm
Fre 14 jun 2013 9:48 Svara med citat
När jag står still o rattar så hackar det och kvittrar/skriker, det händer även lite ibland att det går trögt att svänga även när man kör, är det pumpen som har gett upp? Finns dessa att köpa nya eller är de skroten som gäller?

Mvh
darkien
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 14 jun 2013 19:50 Svara med citat
Antingen slut pump eller så enkelt som slutkörd rem så sen slirar på remmen

fins säkert nya men lär kosta skjortan o lite till så beggat är nog att föredra

Galen Hobbymeckare med dyslexi Wink
Petta
Golf 4 1,6 16v -02 Ort: Finspång
Fre 14 jun 2013 20:38 Svara med citat
Skulle tippa på remmen Wink Känns på den, den ska sitta jäkligt tajt.

Efter en VAG service var min bara påhängd. De högg i ratten när man stod still å vred på ratten nåt så in i helve... Riktigt pinsamt att åka bland folk var de med för i varenda sväng skrek bilen som en stucken gris Razz

Förmodligen går de ännu trögare för dej att styra när du kör å de regnar? Då slirar den den rejält på remskivan.

Så kolla servo oljan, är den oki spänn remmen (är den slut å de inte går att spänna mer, gör som Darkien skrev å köp en ny) Regular Smiley

I like how Petta is building the ultimate mk3 out of all the best bits that VW supplied for it!
Sjrw
Passat 3 G60 Ort: Stockholm
Lör 15 jun 2013 16:45 Svara med citat
Petta skrev:
Skulle tippa på remmen Wink Känns på den, den ska sitta jäkligt tajt.

Efter en VAG service var min bara påhängd. De högg i ratten när man stod still å vred på ratten nåt så in i helve... Riktigt pinsamt att åka bland folk var de med för i varenda sväng skrek bilen som en stucken gris Razz

Förmodligen går de ännu trögare för dej att styra när du kör å de regnar? Då slirar den den rejält på remskivan.

Så kolla servo oljan, är den oki spänn remmen (är den slut å de inte går att spänna mer, gör som Darkien skrev å köp en ny) Regular Smiley


Jag la mig ner på backen och kollade , remmen "glappar" ca 1cm om inte mer så det blir en ny rem på måndag när mekonomen öppnar igen.

Tack för hjälpen !
DavidTyni
Passat 5 1.9 tdi -03 Ort: Kalix
Fre 27 jul 2018 1:34 Svara med citat
Sjrw skrev:
Jag la mig ner på backen och kollade , remmen "glappar" ca 1cm om inte mer så det blir en ny rem på måndag när mekonomen öppnar igen.

Tack för hjälpen !


Tjena fick du till problemet där med byte av rem? jag har något liknande ljud som jag inte riktigt förstår vad de är har då idag provat byta servoolja då den såg väldigt brun ut så fick till de och de känns lite bättre men känns fortfarande lite småtrögt och fortfarande tjutet men mycket mindre .. om de är något liknande ljud som var från din så hör gärna av dig vad du gjorde..

här är mitt ljud (innan byte av servoolja) den låter ej så här mycket längre men nästan... :
Sjrw
Passat 3 G60 Ort: Stockholm
Fre 27 jul 2018 1:36 Svara med citat
DavidTyni skrev:
Tjena fick du till problemet där med byte av rem? jag har något liknande ljud som jag inte riktigt förstår vad de är har då idag provat byta servoolja då den såg väldigt brun ut så fick till de och de känns lite bättre men känns fortfarande lite småtrögt och fortfarande tjutet men mycket mindre .. om de är något liknande ljud som var från din så hör gärna av dig vad du gjorde..

här är mitt ljud (innan byte av servoolja) den låter ej så här mycket längre men nästan... :


Det var 5 år sedan. Jag vet inte ens vilken bil jag hade.. Boo hoo!
DavidTyni
Passat 5 1.9 tdi -03 Ort: Kalix
Fre 27 jul 2018 2:11 Svara med citat
Sjrw skrev:
Det var 5 år sedan. Jag vet inte ens vilken bil jag hade.. Boo hoo!


Jaha du måst ju iaf haft en vw .. xD