Forum - Golf 2 (83-91) - Styrservo dummar sig

picko
Donator 50 Golf 2 84 Förknasare Ort: Bräcke
Sön 11 nov 2007 2:49 Svara med citat
Tjenare har ett litet eller stort problem. Min styrservo dummar sig. När man står stilla så hackar det när man svänger. Samt att det gnisslar som en slag fläckträmm. ad tror ni felet kan vara?
Olje nevän är lite låg men det ser inte ut och läcka någon stans. vid tomgång som hackar det sedan om man varvar så skriker det. Men så fort men har lite rull så är det inget.
Räcker det med att fylla på olja eller är det något mer jag ska göra. Hur spänner man rämmen om den skulle vara för slak?
Tack på förhand
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 11 nov 2007 15:29 Svara med citat
Fyll på olja å spänn remmen, skulle testa det först.annars kan se va fel på både servopump och styrväxel. du spänner remmen på servopumpen,lossa några bult å sen spänn upp precis som på generatorn.

.....privat liv.....
picko
Donator 50 Golf 2 84 Förknasare Ort: Bräcke
Sön 11 nov 2007 18:21 Svara med citat
tobbe80 skrev:
Fyll på olja å spänn remmen, skulle testa det först.annars kan se va fel på både servopump och styrväxel. du spänner remmen på servopumpen,lossa några bult å sen spänn upp precis som på generatorn.


Tjenare! Jag va ut o mekade förut. Jag lossade muttrarna till servo pumpen o skulle dra åt spänn bulten tro fan att den fan gick av så klart men det va ju inte så farligt drog dit en ny. Problemet är att skiten sitter som fan typ råst eller något kan man bränka in skiten med 5/56 så det släpper?

För rämmen va slak men efter ellt trilskande så vart den iaf lite bättre men gnsslar när den känner för det.

Är det röda eller gröna servooljan man ska fylla på med?
om det nu skulle vara pumpen som är paj va ligger en sådan på ca?
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Sön 11 nov 2007 18:30 Svara med citat
Sitter en bult på baksidan som är svår komma åt har ja för mig, en 13mm lossa man inte denna är de svårt att spänna remmen.finns många som säljer nya pumpar, kolla tex bildelsbasen finns en skrot som heter häggs, har köpt några pumpar av han kosta runt 600:- har jag iofs rabatt. kolla vilken olja du har, har du grön nu ska du inte blanda med röda oljan, jag kör själv med röd hydralolja fått för mig att den inte är lika agressiv på packningar osv som gröna mineralen.

.....privat liv.....
picko
Donator 50 Golf 2 84 Förknasare Ort: Bräcke
Mån 12 nov 2007 17:07 Svara med citat
Ska försöka mig på d där har ingen lyft just nu.
Jag har tryck in en bigmac i servoolje behållaren i form av atomatlåde olja röd.

Den vart betydligt mycke bättre.

Nu åter står det bara och spänna rämmen o hoppas på att hacket försvinner vid stillaståede.

Tack för all hjälp han det vara styrvexeln som hackar? vad kostar en sådan skit mycke eller?
Gexon
Golf 2 1.8 CL -91 Ort: Örebro
Ons 14 nov 2007 7:47 Svara med citat
Jag har samma problem, men var f*n sitter servoremmen?
picko
Donator 50 Golf 2 84 Förknasare Ort: Bräcke
Ons 14 nov 2007 15:12 Svara med citat
Den sitter vid generatorn rakt ner får generotorn så sitter pumpen den går inte missa
picko
Donator 50 Golf 2 84 Förknasare Ort: Bräcke
Lör 15 dec 2007 17:21 Svara med citat
Mitt problem är löst Tackar för alla som ställt upp med hjälp
DavidTyni
Passat 5 1.9 tdi -03 Ort: Kalix
Fre 27 jul 2018 21:52 Svara med citat
Hallå vad gjorde du som fixade ditt problem? jag har ett skrikande ljud från servon när jag svänger men har inte något hack som du hade..

här är mitt ljud från min dock så har jag bytt servoolja men utan jätte resultat..: