Forum - Golf 1 (74-84) - Vw Golf 84 startar inte kall

Superkissekatten
Kör: Golf 2 Ort: Skövde Medlem: 31 januari 2017
Tis 31 jan 2017 9:18 Svara med citat
Har precis skaffat mig min första Vw golf. En gammal 84:a med förgasare.
Killen jag köpte bilen av sade att den var svårstartad när den stått några dagar, men inte haft några problem då han använt den dagligen.
Men jag börjar undra. För bilen startar inte alls för mig när den är kall. Prövat med lite chok och mycket och ingen alls. Pumpat lite med starten och inte alls. Malt på start motorn och så vidare. Fick bogsera igång den, och var då ordentligt svårstartad. Men kan kanske bero på att bilen gick och blev sur.
När bilen är varm så startar den utan problem. Även när den stått en längre stund.
Vad kan det vara och i vilken ände ska jag börja i?
Tacksam för all hjälp jag kan få.
JukkaGolf2
Kör: Golf 2 1.6TD Ort: Haparanda Medlem: 25 januari 2014
Sön 15 jul 2018 19:02 Svara med citat
Kolla tändstifterna om dom är svarta så har den för fet blandning dom ska vara bruna
JukkaGolf2
Tor 02 aug 2018 23:12 Svara med citat
Senkolla upp luftfiltret sen har du bränslefilter och den tror jag du måste byta om det är en 84 årsmodell tror inte många tänker på att byta den om den har stockat så är bilen svårstartad sen har du brytspetsar om tändningen är fel så kan det också vara svårstartad
JukkaGolf2
Tor 02 aug 2018 23:50 Svara med citat
Senkolla upp luftfiltret sen har du bränslefilter och den tror jag du måste byta om det är en 84 årsmodell tror inte många tänker på att byta den om den har stockat så är bilen svårstartad sen har du brytspetsar om tändningen är fel så kan det också vara svårstartad