Forum - Golf 7 (13-19) - Petnoga eller rimlig?

lndv
Kör: Golf 7 Alltrack Ort: Karlstad Medlem: 12 december 2015
Ons 21 nov 2018 10:03 Svara med citat
Jag hade i veckan inne vår bil på byte av högtalare i vänster bakdörr då den läckte in vatten. De bytte den på garanti och när jag nu fått hem bilen så ser jag att det är brytmärken på plasten nedtill på dörrsidan, en del större och en del mindre.

Är det rimligt att det ska bli det hos en märkesverkstad? Vet att det kan vara klurigt att få loss dörrsidan men det är väl ändå något de borde klara av utan att lämna efter skador?

Gillar verkligen inte att vara den "jobbiga kunden" och söker därför råd om man kan räkna med lite märken när de tar av dörrsidor. Någon med liknande erfarenhet?

Kan återkomma med bilder senare under dagen.
muhaa
Kör: Golf 7 1.5 -19 Ort: Stockholm Medlem: 16 april 2013
Ons 21 nov 2018 11:11 Svara med citat
Jag skulle säga att du inte ska acceptera att bilen är i sämre skick efter besök än innan... Det är ju deras fel att högtalaren blivit felaktigt monterad eller att delar varit defekta vid leverands. Du lämnar in bilen på garanti och då ska dom inte skada bilen utan att åtgärda dessa skador. Tråkigt att dom inte sa något...
lndv
Ons 21 nov 2018 11:25 Svara med citat
muhaa skrev:
Jag skulle säga att du inte ska acceptera att bilen är i sämre skick efter besök än innan... Det är ju deras fel att högtalaren blivit felaktigt monterad eller att delar varit defekta vid leverands. Du lämnar in bilen på garanti och då ska dom inte skada bilen utan att åtgärda dessa skador. Tråkigt att dom inte sa något...

Ska fota senare och lägga här samt skicka mail med bilder och påtala att det skett i samband med garantijobbet.

Se vad jag får för respons åf.
lndv
Ons 21 nov 2018 11:41 Svara med citat
muhaa skrev:

Ska fota senare och lägga här samt skicka mail med bilder och påtala att det skett i samband med garantijobbet.

Pensionären
Kör: Golf 7 GT R-line -15 Ort: Västerås Medlem: 14 oktober 2014
Ons 21 nov 2018 14:46 Svara med citat
lndv skrev:

Jag skulle inte godta att bilen blivit skadad under reparation, ersättning/kompensation är det som gäller....inget annat.
lndv
Ons 21 nov 2018 21:14 Svara med citat
Https://imgur.com/a/3n6I3SB
Döm själva.

Visst merparten är nedtill. Bara ett märke (bild 3) som man ser när man öppnar dörren. Men ser också färgavskrap och märken efter det de använt för att lossa dörrsidsn. Man kan leva med det men det känns märkligt att de inte kan lyckas utan att lämna det såhär.
Masi
Kör: Golf 7 TGI SC - 15 Ort: Åtvidaberg Medlem: 31 maj 2018
Fre 23 nov 2018 7:29 Svara med citat
Så ska det absolut inte se ut. Använder man rätt orginalverktyg släpper dörrsidan plättlätt utan att bända å ha sig.
Det där ska du visa upp för verkstaden så den meken inte förstör fler bilar!
/Mats

VW Golf SC TGI '15
Audi A6 avant, 2.0tdi. Multitronic.' 14