Forum - Golf 4 (98-04) - Trasig glödlampa i nosen.

rostful
Kör: Golf 3 1.8 Ort: Skövde Medlem: 26 juli 2010
Tis 18 dec 2018 17:52 Svara med citat
En kärring backa på mig i full fart i går. Hon verkade inte fatta vad man har backspeglar till. Hm, jag såg att en lampa var trasig i nosen längst in mot mitten. Någon som vet vad den heter? Lampfästet är platt, Någon mindre lampa i glaset så att säga. Lampan har ett eget litet lock.

Jag kan inte svära på att det var hennes fel. Den kan ju varit trasig innan. Jag vet att man kan ta med lampan till affären. Men någon kanske vet svaret direkt här så kan jag dra till Biltema i morrn.

(Men jag får nog ändå kolla lite i Biltemakatalogen...)
rostful
Tis 18 dec 2018 18:17 Svara med citat
Ok, jag svarar själv. Jag visste inte att jag var så snabb. Förmodligen en H1 lampa, Halvljus då antar jag. Locket hade släppt med. Om det är nåt fästpigg nertill.

Men det kan jag nog fästa med seg tejp eller nåt.

En lampa kostar 30 nånting. Jag vill inte tjaffsa med damen om det nu när det är jul snart.
rostful
Ons 19 dec 2018 20:56 Svara med citat
Som vanligt så tillstötte problem.. Så trångt att byta lampa. Fästbygeltråden ramla av. Fick ta bort batteriet. Sen var fästet nertill på plastkpan av. Jag försökte få ihop med glasfiberspackel, det har funkat förr. men nej, det lossade direkt fast jag torkade med kupe'värmaren. vad kan man limma plast med. Jag tycker allt lim för plast är skit.
rostful
Ons 19 dec 2018 21:04 Svara med citat
Sen såg jag att det var en lampa nertill som inte funkade med. Parkeringsljus?? Jag får söka igen vad det ska vara för glödlampa.
Jag tejpa fast plastlocket med silvertejp. Det känns inte bra. Jag glömde ta kort med. Satt det sladdar i det locket? I så fall kan det ju vara svårt att byta lock.

Sen kan man ju då undra vilket lim som funkar på plast? Snabblim hatar jag. Värsta skiten som finns. Förmodligen borde jag byta den där parkerings glödlampan. Men allt känns stressigt just nu.
rolly
Kör: Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping Medlem: 12 juni 2016
Tor 20 dec 2018 0:55 Svara med citat
rostful skrev:
Som vanligt så tillstötte problem.. Så trångt att byta lampa. Fästbygeltråden ramla av. Fick ta bort batteriet. Sen var fästet nertill på plastkpan av. Jag försökte få ihop med glasfiberspackel, det har funkat förr. men nej, det lossade direkt fast jag torkade med kupe'värmaren. vad kan man limma plast med. Jag tycker allt lim för plast är skit.

det här har jag lyckats med gång på gång .
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/epoxilim/snabb-epoxi-2000035423
rostful
Tor 20 dec 2018 9:00 Svara med citat
Tack för svar! Jag ska genast köpa det limmet. Men det är inte säkert jag limmar just nu. Det beror på vädret ock tid ock om jag kan peta bort den där glasfiberspacklet jag försökte med. Man kan ju limma när det blir varmare årstid med. Köra med silvertejp så länge.