Forum - Golf 4 (98-04) - Cigarett tändar kontakt slutade fungera.

rostful
Kör: Golf 3 1.8 Ort: Skövde Medlem: 26 juli 2010
Mån 14 jan 2019 19:46 Svara med citat
Jag fick nog kortslutning då jag tryckte i kontakten till Biltemas värmedyna.

Andra gången det krånglar. Första gången smälte kontakten. Då bytte jag kontakt. Biltemas. 30 kr..det har fungerat ett tag.;I morse så hoppade den där röda adaptern av utan att jag såg det. Det gnistrade till ock det lös inte i kontakten. Blev nog kortslutning. Konstig kontakt i så fall. Jag borde limmat fast den där adaptern.

Säkringen är vid vänster sida ,Jag förmodar det. Blå 15 ampere tror jag. Men alla såg hela ut.. Man borde kunna kolla med multimeter?

Det är väl inga andra säkringar någonstans?

Jag gillar det där cig-uttaget om man pumpar nåt däck med mini-pumpen. Fast man kan ju köpa en sån där cig-uttag med klämmor ock sätta på batteriet då man pumpar.

Hade ingen lust att greja mer i kväll då jag kom hem så sent.
rostful
Kör: Golf 3 1.8 Ort: Skövde Medlem: 26 juli 2010
Tis 15 jan 2019 17:55 Svara med citat
Jag fixade det,

Köpte säkringsprovare 356010 på Biltema. 69.90kr. Den lyser när säkringen är hel

Jag hittade den trasiga säkringen fort. Jag upptäckte den inte i går i mörkret fast jag hade pannlampa på mig.
Lite avigt säkringschema på locket? Jag missuppfattade lite.

Nu sparade jag tid för det gick så fort. Sätesvärmaren från Biltema fungerar igen. (Original sätesvärmare har aldrig funkat då jag köpte bilen.Det är likssom uppbränt där säkringen har suttit.).