Forum - Volkswagen Passat - Original Xenon funkar inte. Styrenhet?

Ciki
Kör: Passat 6 2.0 TDI Ort: Karlskrona Medlem: 19 december 2014
Lör 09 feb 2019 14:35 Svara med citat
Hej. Vänstra lampan du fungerar inte. Den är ny och har fungerat någon vecka men nu är den helt död. Har inte testat att skifta sida det kommer jag göra men min fråga är måste jag köpa samma ballaster/styrenhet som sitter där idag? Eller kan jag köpa från någon nyare passat som kanske är uppdaterad jämfört med min gamla?
Måste jag plocka ner allt för att byta ballaster eller är den mer tillgänglig ännu lampan?
golf666
Kör: Golf 1 1.8 Turbo -75a Ort: Falun Medlem: 05 april 2006
Mån 11 feb 2019 12:40 Svara med citat
Ciki skrev:
Hej. Vänstra lampan du fungerar inte. Den är ny och har fungerat någon vecka men nu är den helt död. Har inte testat att skifta sida det kommer jag göra men min fråga är måste jag köpa samma ballaster/styrenhet som sitter där idag? Eller kan jag köpa från någon nyare passat som kanske är uppdaterad jämfört med min gamla?
Måste jag plocka ner allt för att byta ballaster eller är den mer tillgänglig ännu lampan?

Ballasterna sitter under strålkastaren så du måste plocka ner stötfångaren och ur med lyktorna för att byta.
Då testar du att byta mellan sidorna så är de bara köra uteslutningsmetoden på vad de är som är trasigt.

När du kommit fram till vad som är trasigt så får du väl ta de numret och söka på ex- bildelsbasen lr liknande och köpa en ny.

/Tobbe, Passat R-line 2.0tdi dsg 4m -13, Golf mk1 -75 turbo, Audi S2 Avant -93, Audi A4 1.8tsq -00