Forum - Din Volkswagen - Äntligen med Etta!

Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Tis 03 apr 2018 14:08 Svara med citat
Har ju väldigt länge även velat ha en Scirocco och nu slog jag äntligen till. Det är ett jätteprojekt men det ska bli kul att pussla ihop. Bilen får bli klar när den blir klar, ingen stress. Planen är originalstuk proppat med tidstypiska detaljer.

Bild
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Ons 22 aug 2018 21:54 Svara med citat
Idag har Henrietta namnsdag och eftersom Golfen heter det gav jag henne lite uppmärksamhet i form av att montera bort förgasaren. Får ju inte stopp på läckaget vid acc-pumpen och det måste bero på att huset är lite snett, inte locket. När förgasaren ändå var av fick den sig ett bad i min ultraljudstvätt bara för att. Tätade locket med packning på tub som jag gjort innan, får se hur länge det håller nu.

Bild

Bild
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Sön 17 feb 2019 19:19 Svara med citat
Saknaden blev för stor så idag hämtade jag ut Henrietta igen efter fyra månaders vintervila. Krävde tre stycken vrid på nyckeln men sen hoppade hon igång snällt och gick utan problem hem. Återstår att se vad hon kommer vilja ha för uppmärksamhet i år men förhoppningsvis räcker det med en vanlig enkel service.

Bild
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa
Sön 17 feb 2019 20:10 Svara med citat
Lyllos dig, här i Orsa så är det 40 centimeter snö

You can drink my beer, but you can never take the last one
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Sön 17 feb 2019 20:18 Svara med citat
Jon@s skrev:
Lyllos dig, här i Orsa så är det 40 centimeter snö


Jag har servat gräsklipparen och slipat kniven idag för med dessa temperaturer så åker man snart på gräsklippning.....
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Sön 17 feb 2019 20:18 Svara med citat
Beklagar, här har som tur är det mesta redan smält bort. Men mer kommer i veckan...
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Tor 23 maj 2019 9:17 Svara med citat
Dammade av Henrietta som stått still i garaget sedan februari. Fick sig en tvätt och sedan tog jag en kort tur. Hon är verkligen riktigt rolig att köra, lättkörd och pigg. Och alla blir glada när de ser henne. Läcker fortfarande en del soppa från acc-pumpen som jag måste lösa ordentligt den här gången.

Bild

Bild

Bild
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Lör 28 sep 2019 17:52 Svara med citat
Åkte till besiktningen i torsdags med Henrietta och det gick som förra gången - blankt papper. Har varit en bra säsong med många bilträffar och trevliga kvällsturer. Listan med saker som behöver fixas i vinter fylls på men inget akut än så länge. Har fått stopp på läckaget jag haft på förgasaren så nu slipper jag den huvudvärken mer.

Bild
Bengt_a
Polo 2 86c 1,3 Ort: Borgholm
Mån 27 jun 2022 0:15 Svara med citat
Bobby skrev:
Hittade exakt den förgasarfoten jag skulle ha efter lite letande på eBay. 330 kronor med frakt, kommer inom 12 dagar så jag är nöjd Regular Smiley


Fantastisk berättelse. Otroligt inspirerande.
Vad sökte du på för att hitta förgasarfoten på eBay? Antar du använde något käckt engelskt ord?
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Mån 27 jun 2022 8:47 Svara med citat
Hej och tack Regular Smiley

Jag minns inte vad jag sökte på då men om du söker på "carburetor flange volkswagen golf mk1" på ebay bör du hitta den du behöver. Denna passar min bil: https://www.ebay.com/itm/172800772745?fits=Model%3AGolf%7CMake%3AVolks wagen&hash=item283bba8a89:g:zPwAAOSwteZiMLaJ, du får jämföra med hur din ser ut. Lycka till!
Bengt_a
Polo 2 86c 1,3 Ort: Borgholm
Mån 27 jun 2022 9:46 Svara med citat
Bobby skrev:
Hej och tack Regular Smiley

Jag minns inte vad jag sökte på då men om du söker på "carburetor flange volkswagen golf mk1" på ebay bör du hitta den du behöver. Denna passar min bil: https://www.ebay.com/itm/172800772745?fits=Model%3AGolf%7CMake%3AVolks wagen&hash=item283bba8a89:g:zPwAAOSwteZiMLaJ, du får jämföra med hur din ser ut. Lycka till!


Tack för snabbt svar!
Bra tips. "carburetor flange"... Nu ska jag också börja söka. Smile

Är ingen expert på att meka bilar, men den här bilen verkar onekligen enklare än moderna bilar i alla fall Very Happy
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Mån 27 jun 2022 18:49 Svara med citat
Bobby skrev:
Idag har Henrietta namnsdag och eftersom Golfen heter det gav jag henne lite uppmärksamhet i form av att montera bort förgasaren. Får ju inte stopp på läckaget vid acc-pumpen och det måste bero på att huset är lite snett, inte locket. När förgasaren ändå var av fick den sig ett bad i min ultraljudstvätt bara för att. Tätade locket med packning på tub som jag gjort innan, får se hur länge det håller nu.

Bild

Bild



Vilket rengöringsmedel använder du i ultraljudstvätten?
Bobby
Golf 1 GLS 1.6 1980 Ort: Stockholm
Mån 27 jun 2022 21:33 Svara med citat
Biltemas, funkar bra tycker jag.
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tis 28 jun 2022 19:38 Svara med citat
Bobby skrev:
Biltemas, funkar bra tycker jag.


Kanon, då ska jag prova deras.
Sida <  1, 2, 3 ... 11, 12, 13