Forum - Volkswagen Passat - Förardörr "studsar" vid minusgrader/inre dörrsida

bullmaja
Passat 7 TDI Ort: Sundsvall
Fre 22 feb 2019 14:20 Svara med citat
Hej!

Har problem med att förardörren fryser så att den ej vill stängas vid minusgrader. Har kommit fram till att det troligvis är handtagswiren till låskistan det kommit in vatten i vilket leder till att den fryser.

Dörren studsar upp, och ibland fungerar inte yttrehandtaget utan dörren går endast att öppnas innifrån. Rätt störande.

Beställde en ny låskista från Autodoc när jag ändå skulle plocka isär dörren.

Men när jag plockar loss dörrsidan så ser jag att låskistan ej kommer att passa samt att jag ej får loss den inre dörrsidan där fönsterhissen m.m. sitter monterat.

Är det någon som gjort ett liknande byte? På alla utubevideos jag sett så ser den inre dörrsidan annorlunda ut, dvs dörrsidan täcker inte hela dörren som den gör på min.


Bild

Så här ser min dörrsida ut med fel låskista. Notera de 3 vita pluggarna, på baksidan sitter låskistan. Är det omöjligt att få loss dörrsidan utan att ta bort dessa?



Bild
Så här ser det ut på alla videos jag sett..


Det går ju mot vår men vore fint att få ordning på detta Smile
rolly
Golf 4 1,6 16v (azd) Ort: Norrköping
Fre 22 feb 2019 18:27 Svara med citat
För att få bort sidan du menar så måste du lossa på rutan .
Koppla tillfälligt in fönsterhissen och kör ner rutan så fästena syns i inspektionshålen .
Hur det ser ut på din passat vet jag inte men det kan vara 2 små stift du måste trycka bort för att få loss rutan ,och ifall det är stift så måste man va försiktig då man trycker ut dom så man inte skadar plåten på dörren .Har du tur så är det bara nån bult du ska lossa utan stift.

Sen får du tejpa rutan medans du jobbar med resten