Forum - Volkswagen Polo - Eftermontering av backkamera

swedebear
Kör: Tiguan TDI DSG 190 hk Ort: Örnsköldsvik Medlem: 13 april 2019
Lör 13 apr 2019 8:36 Svara med citat
Hej på er,

eventuellt kommer jag att köpa en Polo -12 som andrabil. Den har parkeringssensorer vilket är bra såklart men jag funderar lite på eftermontering av backkamera. Jag har sett att det går, det finns företag som erbjuder det. Det jag nu funderar på är om någon har försökt med en auktoriserad VW-verkstad att göra det.

MVH Anders
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0tsi -17 Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Lör 13 apr 2019 9:45 Svara med citat
swedebear skrev:
Hej på er,

eventuellt kommer jag att köpa en Polo -12 som andrabil. Den har parkeringssensorer vilket är bra såklart men jag funderar lite på eftermontering av backkamera. Jag har sett att det går, det finns företag som erbjuder det. Det jag nu funderar på är om någon har försökt med en auktoriserad VW-verkstad att göra det.

MVH Anders

Eftermontering i Karlstad har det du söker: https://www.eftermontering.se/parkeringshjaelp-kamerasystem/252-emblem -kamera-vw.html
5595:- + 4995:- för montering och kodning, men det är ju en bit att köra 140 mil tor.
Kanske någon verkstad i din närhet kan montera och koda in kameran?

VW-karriär: Golf II -87, Jetta II -88, Golf IV -00, Golf VI -11 och nu Tiguan II -17.
swedebear
Kör: Tiguan TDI DSG 190 hk Ort: Örnsköldsvik Medlem: 13 april 2019
Sön 14 apr 2019 15:00 Svara med citat
Tack, jag har kollat och sett att det finns ställen som gör det, men jag undrade om det är någon VW-auktoriserad verkstad som gör det

En annan fråga, om jag anlitar en icke VW-verkstad, hur påverkar det garantin på bilen, nu är det ju en begagnad så garantin är ju begränsad anyway men ändock