Forum - Golf 4 (98-04) - WW Golf 1.6 - 2004 Fortsättning från RÄVEN 2017

Räven2017
Kör: Golf 4 1,6 FSI Ort: Sandviken Medlem: 22 februari 2017
Lör 08 jun 2019 12:13 Svara med citat
Hallå !

Här kommer fortsättningen på min stackars bil ? Bärgare 6 ggr till ny verkstad. Felsökning ggr 6 igen, nytt svar kunde inte hittat felet ? Troligen för mycket olja igen ? Bilen har varit på verkstaden i 8 dar , och jag har inte hört något från denna verkstad på 8 dar. När jag sen ringer för jag inte ordentliga svar ............... Efter 8 dar kommer ett svar till min E - mail , nu har vi demonterat och kontrollerat kamkedjan och tyvärr så har den hoppat så mycket att det inte bara går att byta sträckaren . Ventilerna i topplocket har gått sönder med ? Vi kan tänka oss att byta hela motorn till en pris på 30.000:- ?????????? Jag fick ringa en Bärgare igen och verkstaden säger att dom ska skicka Felkodsuppgifterna dom kunde inte ge mig dom direkt ?
Här var ett nytt svar från en verkstad där dom inte vet vad dom vad håller på med ? Min fråga är kan man se allt detta som dom uppger alltså kan jag se den trasiga kamkedjan ? När bilen kom hem lyste ALLA VARNINGSLAMPOR I BILEN ? Batteriet var totalt urladdat ?
Jag gör en Anmälan så här kan jag inte hålla på ? Och jag vet att det finns motorer får billigare pris än 30.000:-
Ha det bra alla snälla !

Crista