Forum - Golf 7 (13-19) - Inställningar för parkeringsvärmare

ghost79
Golf 7 Sportcombi Ort: Göteborg
Lör 05 okt 2019 11:07 Svara med citat
Vart i hela friden hittar jag dom?
Värmaren funkar fin-fint med kontrollen och tom säljaren har vart inne i menyn i bilen och visat inställningarna, datum, tid duration osv.
Instruktionsboken pratar om antingen "car" knappen, "menu" knappen ( att inställningarna skall finnas där men jag hittar inte. Har sökt som en dåre. Vad har jag missat??
Hjälp! En step-by-step guide vora fint för en klant som jag.

/ Hen
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 05 okt 2019 11:43 Svara med citat
ghost79 skrev:
Vart i hela friden hittar jag dom?
Värmaren funkar fin-fint med kontrollen och tom säljaren har vart inne i menyn i bilen och visat inställningarna, datum, tid duration osv.
Instruktionsboken pratar om antingen "car" knappen, "menu" knappen ( att inställningarna skall finnas där men jag hittar inte. Har sökt som en dåre. Vad har jag missat??
Hjälp! En step-by-step guide vora fint för en klant som jag.

/ Hen

Jag vet inte hur det ser ut i Golfen, men i Tiguanen ska man trycka på MENU-knappen fört. Knappen är på vredet för hastighet av fläkten.
ghost79
Golf 7 Sportcombi Ort: Göteborg
Lör 05 okt 2019 12:09 Svara med citat
Under Menu knappen finns ingen ”parkeringsvärmar” meny/inställning.
En särskild fysisk knapp finns under ratt redet men det startat/stänger bara av värmaren
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Lör 05 okt 2019 15:41 Svara med citat
Jag förtydligar då, du har tre rattar att justera fläkt och värme med. På ratten i mitten av dessa tre står det Menu nedertill. Tryck där så dyker menyn för parkeringsvärmare upp.
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Lör 05 okt 2019 16:59 Svara med citat
Mranderz skrev:
Jag förtydligar då, du har tre rattar att justera fläkt och värme med. På ratten i mitten av dessa tre står det Menu nedertill. Tryck där så dyker menyn för parkeringsvärmare upp.

Tack Smile Var nästan säker på att det var så på Golfen också.
ghost79
Golf 7 Sportcombi Ort: Göteborg
Lör 05 okt 2019 20:04 Svara med citat
Tack ska ni ha 😀
Mranderz
Tiguan GT 190 4M R-line Ort: Karlstad
Lör 05 okt 2019 20:34 Svara med citat
Så lite så! Glad att kunna stå till tjänst! Dock, min golf 7 hade en märklig förmåga att då å då ändra gångtid till 30 min från 60, jag fattade inte riktigt varför den gjorde så...
Don tomaso
Golf 7 Alltrack TDI-17 Ort: Båstad
Sön 07 jan 2024 11:07 Svara med citat
Kan man ändra driftstiden i menyn på Golf MK7? Min står på 30min och jag gick in i menyn för dom 3st ivägkörningstiderna så är "drifttid 30min" mörklagt och inte ändringsbart. Nu var värmaren igång förvisso, den kanske måste vara avstängd för att kunna justera driftstiden?
candyweiss
Donator 100 Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala
Sön 07 jan 2024 15:19 Svara med citat
Don tomaso skrev:
Kan man ändra driftstiden i menyn på Golf MK7? Min står på 30min och jag gick in i menyn för dom 3st ivägkörningstiderna så är "drifttid 30min" mörklagt och inte ändringsbart. Nu var värmaren igång förvisso, den kanske måste vara avstängd för att kunna justera driftstiden?

Varför inte testa? Då får du ju svar direkt. Borde gå av vad jag minns?
Don tomaso
Golf 7 Alltrack TDI-17 Ort: Båstad
Sön 07 jan 2024 19:09 Svara med citat
Jo det funkade med värmaren avstängd. Hustrun drog iväg med bilen förut i några timmar samtidigt som jag googlade men inte fann nåt svar. I min iger att få veta så orkade jag inte vänta på att bilen skulle komma tillbaka:-)
Schiznit
Golf 7 1.5 DSG7 -19 Ort: Stockholm
Fre 12 jan 2024 9:22 Svara med citat
Drifttiden är bara för om du manuellt startar värmaren med fjärren eller värmarknappen. Ställer man värmaren med tidsinställning (avgångstid) så justeras gångtiden beroende på utomhustemperatur.
permo
Golf 7 1,0 tsi Ort: Stockholm
Mån 12 feb 2024 13:24 Svara med citat
Tack alla hjälpsamma, nu slipper jag ställa den frågan här på forumet Angel